Kecenderungan memori dalam teknik hafazan al-Quran berdasarkan gender: kajian di Maahad Integrasi Tahfiz Selangor (MITS) Klang / Fakhrur Ridza Muslim
Hafazan al-Quran merupakan aktiviti pembacaan al-Quran secara konsisten dan berperingkat sehingga murid tahfiz mampu mengingati dan membacanya tanpa melihat kepada mushaf. Hafazan al-Quran juga merupakan proses yang digunakan untuk menyimpan ayat al-Quran di dalam memori. Terdapat pelbagai teknik ya...
Saved in:
Main Author: | Muslim, Fakhrur Ridza |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2024
|
Subjects: | |
Online Access: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/107195/1/107195.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Penilaian pelaksanaan kurikulum tahfiz al-Quran di Darul Quran Jakim dan Maahad Tahfiz al-Quran Negeri /
by: Azmil Hashim
Published: (2010) -
Kemahiran bertutur bahasa arab dalam kalangan pelajar sekolah menengah tingkatan empat Maahad Tahfiz Integrasi Sains dan Teknologi (MITS) di negeri Selangor /
by: AlOsman, AbdulRahman AbdulKarim
Published: (2017) -
Repetitive approach of memorizing surah Al-Kahfi using rule-based expert system / Siti Fasihah Ibrahim
by: Ibrahim, Siti Fasihah
Published: (2015) -
Integrasi pengajian tahfiz al-Quran dan akademik di Maahad Hafiz, Klang /
by: Nor Kamariah Abdul Manaf -
Pembinaan sistem capaian terjemahan dan tilawah al-Quran tingkatan satu /
by: Che Sabariah Abdul Kadir
Published: (2002)