Kajian kepuasan pembeli terhadap penyewa campuran di pusat membeli belah. Kajian kes : JUSCO Bukit Raja Klang / Mohd Raimie Suffian Abd Rahman

Penulisan ini berkisarkan kepada tahap kepuasan pembeli terhadap penyewa campuran yang terdapat di dalam pusat membeli belah Jusco Bukit Raja Klang. Secara umumnya hasil kajian kajian terdahulu, dapat disimpulkan bahawa faktor-faktor yang menyumbang kepada kejayaan kompleks membeli belah ialah lokas...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Abd Rahman, Mohd Raimie Suffian
Format: Thesis
Language:English
Published: 2010
Online Access:https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/7439/1/MOHD%20RAIMIE%20SUFFIAN%20BIN%20ABD%20RAHMAN%2010_24.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my-uitm-ir.7439
record_format uketd_dc
spelling my-uitm-ir.74392022-05-25T00:35:47Z Kajian kepuasan pembeli terhadap penyewa campuran di pusat membeli belah. Kajian kes : JUSCO Bukit Raja Klang / Mohd Raimie Suffian Abd Rahman 2010 Abd Rahman, Mohd Raimie Suffian Penulisan ini berkisarkan kepada tahap kepuasan pembeli terhadap penyewa campuran yang terdapat di dalam pusat membeli belah Jusco Bukit Raja Klang. Secara umumnya hasil kajian kajian terdahulu, dapat disimpulkan bahawa faktor-faktor yang menyumbang kepada kejayaan kompleks membeli belah ialah lokasi, tataatur penyewa campuran dan rekabentuk bangunan, promosi pemasaran, nilai sewaan, pengurusan harta kompleks beli - belah yang baik, dan harga jualan. Faktor-faktor ini juga sedikit sebanyak memberi satu langkah yang terbaik dalam pembaharuan pusat membeli belah pada masa kini. Dalam masa yang sama, perkara yang paling penting dalam sesebuah pusat membeli belah adalah kepuasan pengunjung. Tujuan utama projek ini adalah untuk mengkaji kesan kepuasan pembeli terhadap penyewa campuran dari segi kepelbagaian barangan, susunaturdan rekabentuk kedai. Susunan penyewa campuran yang tidak teratur boleh merosakkan kompleks membeli-belah. Selain itu, kekurangan dari segi kepelbagaian barangan dan rekabentuk kedai yang kurang menarik juga akan mencacatkan pusat membeli belah. Langkah- langkah yang sewajarnya perlu dilakukan oleh pihak pengurusan pusat membeli belah JUSCO Bukit Raja dalam menangani masalah penyewa campuran untuk memuaskan pengunjung. Penulis berharap kajian ini dapat merungkai tahap kepuasan pengunjung terhadap penyewa campuran dan tindakan pihak pengurusan pusat membeli belah JUSCO Bukit Raja bagi menagani masalah ini untuk kebaikkan masa akan datang. 2010 Thesis https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/7439/ https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/7439/1/MOHD%20RAIMIE%20SUFFIAN%20BIN%20ABD%20RAHMAN%2010_24.pdf text en public degree Universiti Teknologi MARA Jabatan Pengurusan Hartanah, Fakulti Senibina, Perancnagan dan Ukur, UiTM
institution Universiti Teknologi MARA
collection UiTM Institutional Repository
language English
description Penulisan ini berkisarkan kepada tahap kepuasan pembeli terhadap penyewa campuran yang terdapat di dalam pusat membeli belah Jusco Bukit Raja Klang. Secara umumnya hasil kajian kajian terdahulu, dapat disimpulkan bahawa faktor-faktor yang menyumbang kepada kejayaan kompleks membeli belah ialah lokasi, tataatur penyewa campuran dan rekabentuk bangunan, promosi pemasaran, nilai sewaan, pengurusan harta kompleks beli - belah yang baik, dan harga jualan. Faktor-faktor ini juga sedikit sebanyak memberi satu langkah yang terbaik dalam pembaharuan pusat membeli belah pada masa kini. Dalam masa yang sama, perkara yang paling penting dalam sesebuah pusat membeli belah adalah kepuasan pengunjung. Tujuan utama projek ini adalah untuk mengkaji kesan kepuasan pembeli terhadap penyewa campuran dari segi kepelbagaian barangan, susunaturdan rekabentuk kedai. Susunan penyewa campuran yang tidak teratur boleh merosakkan kompleks membeli-belah. Selain itu, kekurangan dari segi kepelbagaian barangan dan rekabentuk kedai yang kurang menarik juga akan mencacatkan pusat membeli belah. Langkah- langkah yang sewajarnya perlu dilakukan oleh pihak pengurusan pusat membeli belah JUSCO Bukit Raja dalam menangani masalah penyewa campuran untuk memuaskan pengunjung. Penulis berharap kajian ini dapat merungkai tahap kepuasan pengunjung terhadap penyewa campuran dan tindakan pihak pengurusan pusat membeli belah JUSCO Bukit Raja bagi menagani masalah ini untuk kebaikkan masa akan datang.
format Thesis
qualification_level Bachelor degree
author Abd Rahman, Mohd Raimie Suffian
spellingShingle Abd Rahman, Mohd Raimie Suffian
Kajian kepuasan pembeli terhadap penyewa campuran di pusat membeli belah. Kajian kes : JUSCO Bukit Raja Klang / Mohd Raimie Suffian Abd Rahman
author_facet Abd Rahman, Mohd Raimie Suffian
author_sort Abd Rahman, Mohd Raimie Suffian
title Kajian kepuasan pembeli terhadap penyewa campuran di pusat membeli belah. Kajian kes : JUSCO Bukit Raja Klang / Mohd Raimie Suffian Abd Rahman
title_short Kajian kepuasan pembeli terhadap penyewa campuran di pusat membeli belah. Kajian kes : JUSCO Bukit Raja Klang / Mohd Raimie Suffian Abd Rahman
title_full Kajian kepuasan pembeli terhadap penyewa campuran di pusat membeli belah. Kajian kes : JUSCO Bukit Raja Klang / Mohd Raimie Suffian Abd Rahman
title_fullStr Kajian kepuasan pembeli terhadap penyewa campuran di pusat membeli belah. Kajian kes : JUSCO Bukit Raja Klang / Mohd Raimie Suffian Abd Rahman
title_full_unstemmed Kajian kepuasan pembeli terhadap penyewa campuran di pusat membeli belah. Kajian kes : JUSCO Bukit Raja Klang / Mohd Raimie Suffian Abd Rahman
title_sort kajian kepuasan pembeli terhadap penyewa campuran di pusat membeli belah. kajian kes : jusco bukit raja klang / mohd raimie suffian abd rahman
granting_institution Universiti Teknologi MARA
granting_department Jabatan Pengurusan Hartanah, Fakulti Senibina, Perancnagan dan Ukur, UiTM
publishDate 2010
url https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/7439/1/MOHD%20RAIMIE%20SUFFIAN%20BIN%20ABD%20RAHMAN%2010_24.pdf
_version_ 1783733140848640000