Keberkesanan pengajaran berbantukan multimedia terhadap pencapaian Matematik di kalangan murid-murid pemulihan khas

Kajian ini bertujuan untuk mengkaji keberkesanan pengajaran berbantukan multimedia terhadap pencapaian Matematik di kalangan murid-murid Pemulihan Khas. Kajian menggunakan kaedah kuantitatif dan data kajian dianalisis menggunakan ujian-T satu sampel dan ujian-T sampel berpasangan melalui perisia...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Ismail Hassan
Format: Thesis
Language:English
Published: 2013
Subjects:
Online Access:https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/18721/1/Keberkesanan%20pengajaran.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my-ums-ep.18721
record_format uketd_dc
spelling my-ums-ep.187212018-02-09T07:00:08Z Keberkesanan pengajaran berbantukan multimedia terhadap pencapaian Matematik di kalangan murid-murid pemulihan khas 2013 Ismail Hassan LB Theory and practice of education Kajian ini bertujuan untuk mengkaji keberkesanan pengajaran berbantukan multimedia terhadap pencapaian Matematik di kalangan murid-murid Pemulihan Khas. Kajian menggunakan kaedah kuantitatif dan data kajian dianalisis menggunakan ujian-T satu sampel dan ujian-T sampel berpasangan melalui perisian 'Statistical Package For Social Science (SPSS) versi 16.0. Hasil kajian mendapati terdapat perbezaan min skor markah ujian pra yang signifikan bagi tajuk operasi tolak dalam kumpulan rawatan dan kawalan. Kajian juga mendapati terdapat perbezaan min skor markah ujian pasca yang signifikan bagi tajuk operasi tolak dalam kumpulan rawatan dan kawalan. Kemudian, kajian mendapati terdapat perbezaan min skor markah ujian pra dan ujian pasca yang signifikan bagi operasi tajuk tolak dalam kumpulan rawatan. Dapatan kajian juga menunjukkan bahawa terdapat perbezaan skor min markah ujian pra dan ujian pasca yang signifikan bagi tajuk operasi tolak dalam kumpulan kawalan. Cadangan kajian untuk penambahbaikan juga disertakan bersama untuk rujukan pengkaji pada masa akan datang. 2013 Thesis https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/18721/ https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/18721/1/Keberkesanan%20pengajaran.pdf text en public masters Universiti Malaysia Sabah Faculty of Psychology and Education
institution Universiti Malaysia Sabah
collection UMS Institutional Repository
language English
topic LB Theory and practice of education
spellingShingle LB Theory and practice of education
Ismail Hassan
Keberkesanan pengajaran berbantukan multimedia terhadap pencapaian Matematik di kalangan murid-murid pemulihan khas
description Kajian ini bertujuan untuk mengkaji keberkesanan pengajaran berbantukan multimedia terhadap pencapaian Matematik di kalangan murid-murid Pemulihan Khas. Kajian menggunakan kaedah kuantitatif dan data kajian dianalisis menggunakan ujian-T satu sampel dan ujian-T sampel berpasangan melalui perisian 'Statistical Package For Social Science (SPSS) versi 16.0. Hasil kajian mendapati terdapat perbezaan min skor markah ujian pra yang signifikan bagi tajuk operasi tolak dalam kumpulan rawatan dan kawalan. Kajian juga mendapati terdapat perbezaan min skor markah ujian pasca yang signifikan bagi tajuk operasi tolak dalam kumpulan rawatan dan kawalan. Kemudian, kajian mendapati terdapat perbezaan min skor markah ujian pra dan ujian pasca yang signifikan bagi operasi tajuk tolak dalam kumpulan rawatan. Dapatan kajian juga menunjukkan bahawa terdapat perbezaan skor min markah ujian pra dan ujian pasca yang signifikan bagi tajuk operasi tolak dalam kumpulan kawalan. Cadangan kajian untuk penambahbaikan juga disertakan bersama untuk rujukan pengkaji pada masa akan datang.
format Thesis
qualification_level Master's degree
author Ismail Hassan
author_facet Ismail Hassan
author_sort Ismail Hassan
title Keberkesanan pengajaran berbantukan multimedia terhadap pencapaian Matematik di kalangan murid-murid pemulihan khas
title_short Keberkesanan pengajaran berbantukan multimedia terhadap pencapaian Matematik di kalangan murid-murid pemulihan khas
title_full Keberkesanan pengajaran berbantukan multimedia terhadap pencapaian Matematik di kalangan murid-murid pemulihan khas
title_fullStr Keberkesanan pengajaran berbantukan multimedia terhadap pencapaian Matematik di kalangan murid-murid pemulihan khas
title_full_unstemmed Keberkesanan pengajaran berbantukan multimedia terhadap pencapaian Matematik di kalangan murid-murid pemulihan khas
title_sort keberkesanan pengajaran berbantukan multimedia terhadap pencapaian matematik di kalangan murid-murid pemulihan khas
granting_institution Universiti Malaysia Sabah
granting_department Faculty of Psychology and Education
publishDate 2013
url https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/18721/1/Keberkesanan%20pengajaran.pdf
_version_ 1747836486743490560