Pengaruh pengajaran guru dan sikap akademik pelajar terhadap penguasaan KBAT bagi mata pelajaran Sejarah
Kajian ini dilaksanakan untuk mengenal pasti pengaruh pengajaran guru dan sikap akademik berkenaan dengan penguasaan pelajar terhadap Kemahiran Berfikir Aras Tinggi (KBAT) dalam mata pelajaran Sejarah. Seramai 200 (97 pelajar lelaki dan 103 pelajar perempuan) di empat buah sekolah kawasan luar banda...
Saved in:
Main Author: | Tika Ali Ashmad |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English |
Published: |
2018
|
Subjects: | |
Online Access: | https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/38071/1/24%20PAGES.pdf https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/38071/2/FULLTEXT.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Mengesan Dif Dalam Item Peperiksaan Mata Pelajaran Perdagangan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) Sukatan Pelajaran Tingkatan Empat [LB1643.6. Z93 2007 f rb].
by: Haji T.A. Kunchi Koya, Zaubedah
Published: (2007) -
Kesan Pengajaran Terus Nilai Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Sejarah Bagi Penerapan Patriotisme
[LB1642.M2 T129 2006 f rb ].
by: Mohmad Taib, Mohmad Noor
Published: (2006) -
Amalan penerapan kesepaduan sosial dalam pembelajaran dan pemudahcaraan sejarah di SMKA Sabah
by: Siti Aisyah Mat Saad
Published: (2023) -
Pengurusan kurikulum dan hubungannya dengan pencapaian akademik di sekolah menengah di daerah Kota Kinabalu
by: Rahmah Awang Besar
Published: (2004) -
Hubungan Keupayaan, penaakulan dan sikap dalam menyelesaikan masalah Matematik bukan rutin di kalangan pelajar Tingkatan Dua
by: Nor Sakimayuzie Ahmad Subki
Published: (2013)