Kesan pembelajaran berasaskan masalah dan pembelajaran kolaboratif berbantukan geometer’s sketch pad terhadap kemahiran berfikir aras tinggi dan kemahiran kolaboratif pelajar tingkatan empat
Permasalahan utama dalam pelaksanaan pengajaran pada peringkat sekolah menengah ialah pembelajaran kolaboratif yang diamalkan kurang berkesan, kekurangan kemahiran KBAT pelajar dan prestasi akademik kurang memuaskan. Tambahan pula, amalan kaedah pembelajaran pelajar yang kurang sesuai dan kesediaan...
Saved in:
Main Author: | Jupri Basari |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English |
Published: |
2023
|
Subjects: | |
Online Access: | https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/39104/1/24%20PAGES.pdf https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/39104/2/FULLTEXT.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Keberkesanan permainan geobot terhadap orientasi matlamat, kolaboratif dan pencapaian pelajar dalam topik kemahiran geografi tingkatan empat
by: Mohamad Amran Manining
Published: (2023) -
Keberkesanan Kaedah Penyelesaian Masalah Secara Kolaboratif Dalam Kalangan Pelajar Ekonomi Tingkatan Enam [LB1643.4. K46 2008 f rb].
by: Khoo, Yin Yin
Published: (2008) -
Kesan Kaedah Inkuiri Koperatif Berbantukan Multimedia Ke Atas Prestasi Kemahiran Proses Sains Bersepadu, Pemikiran Saintifik Dan Sikap Dalam Sains Dalam Kalangan Pelajar-Pelajar Sekolah Kebangsaan [LB1647. F146 2008 f rb].
by: Che Amat, Mohamad Fadzil
Published: (2008) -
Aplikasi perisian edmodo dalam pembelajaran regulasi kendiri terhadap pencapaian dan motivasi subjek matematik tingkatan empat di Kudat, Sabah
by: Hamzah Malajun
Published: (2023) -
Kesan Pembelajaran Menggunakan Perisian SSMS Sekolah Bestari Berbanding Pengajaran Dan Pembelajaran Secara Tradisional Dalam Fizik. [LB1648. A286 2007 f rb].
by: Abdul Halim, Ahmad Hanizar
Published: (2007)