Pengaruh sokongan, pembelajaran aturan kendiri, orientasi matlamat kendiri terhadap penglibatan dan pencapaian akademik pelajaran di pantai barat Sabah
Kajian ini menyelidik pengaruh struktural antara sokongan akademik dan sokongan emosi daripada guru, ibu bapa, dan rakan sebaya terhadap penglibatan pelajar dan pencapaian akademik secara langsung dan tidak langsung melalui pembelajaran aturan kendiri dan orientasi matlamat kendiri. Satu kajian rent...
Saved in:
Main Author: | Azman Othman |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English |
Published: |
2016
|
Subjects: | |
Online Access: | https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/39290/1/24%20PAGES.pdf https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/39290/2/FULLTEXT.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Pemahaman Guru Tabika Terhadap Teknik Scaffolding Dan Pelaksanaannya Dalam
Aktiviti Membaca
by: Mohamad, Siti Sharipah
Published: (2020) -
Perbandingan Keputusan Ujian Pencapaian Sekolah Rendah Dan Sikap Pengajaran Guru Antara Sekolah Kebangsaan Dengan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina : Kajian Kes Di Tawau, Sabah
[LB1131. A713 2008 f rb].
by: Yuddin, Aripin
Published: (2008) -
The mediating effect of self-concept in the relationships between attachment, social support and global self-growth among adolescents
by: Chua, Yee Chii
Published: (2018) -
Sikap dan kemahiran guru prasekolah dalam penggunaan teknologi maklumat dan komunikasi berasaskan komputer dalam proses pengajaran awal Sains
by: Dg. Mariam Hassan
Published: (2015) -
Pengaruh latar belakang kanak-kanak usia 4-9 tahun terhadap lukisan figura
by: Yek Rong Ing
Published: (2023)