Pemodelan kabur dalam menilai kepuasan pelanggan dalam industri peruncitan

Dewasa ini, telah wujud pelbagai persaingan yang hebat dalam industri peruncitan dan perkhidmatan bagi memenuhi keperluan dan kehendak pengguna. Kejayaan industriindustri ini bergantung kepada aktiviti-aktiviti peruncit untuk cuba memasarkan barangan mereka dan memenuhi keperluan dan kehendak peng...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Zul Izwan, Mohtar
Format: Thesis
Language:English
Subjects:
Online Access:http://umt-ir.umt.edu.my:8080/jspui/bitstream/123456789/662/1/HF%205415.335%20.Z8%202008%20Abstract.pdf
http://umt-ir.umt.edu.my:8080/jspui/bitstream/123456789/662/2/HF%205415.335%20.Z8%202008.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my-umt-ir.-662
record_format uketd_dc
spelling my-umt-ir.-6622016-03-10T07:53:48Z Pemodelan kabur dalam menilai kepuasan pelanggan dalam industri peruncitan Zul Izwan, Mohtar Dewasa ini, telah wujud pelbagai persaingan yang hebat dalam industri peruncitan dan perkhidmatan bagi memenuhi keperluan dan kehendak pengguna. Kejayaan industriindustri ini bergantung kepada aktiviti-aktiviti peruncit untuk cuba memasarkan barangan mereka dan memenuhi keperluan dan kehendak pengguna. Kepuasan pelanggan pula dikesan amat penting dalam mewujudkan kesetiaan pelanggan dan akhirnya meningkatkan perkongsian pasaran. Namun begitu, hampir mustahil untuk menilai kepuasan pelanggan disebabkan pengertian dan anggapan terhadapnya adalah bersifat abstrak dan subjektif. Oleh itu, kajian ini berusaha menterjemahkan kepuasan pelanggan kepada suatu parameter yang boleh diukur bagi membolehkan masyarakat perniagaan memahami dengan lebih jelas tentang konsep kepuasan pelanggan. Fakulti Sains dan Teknologi 2008-07 Thesis en http://hdl.handle.net/123456789/662 http://umt-ir.umt.edu.my:8080/jspui/bitstream/123456789/662/1/HF%205415.335%20.Z8%202008%20Abstract.pdf 89f76afb68212a4b9dc20f011e0eeebc http://umt-ir.umt.edu.my:8080/jspui/bitstream/123456789/662/2/HF%205415.335%20.Z8%202008.pdf 1c7cfba45a26fe7bfb3e245540ef3c30 http://umt-ir.umt.edu.my:8080/jspui/bitstream/123456789/662/3/license.txt 8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33 http://umt-ir.umt.edu.my:8080/jspui/bitstream/123456789/662/4/HF%205415.335%20.Z8%202008%20Abstract.pdf.txt f4ee7490d99005dbade1c3ec7547e14d http://umt-ir.umt.edu.my:8080/jspui/bitstream/123456789/662/5/HF%205415.335%20.Z8%202008.pdf.txt d467fd4e6776b2599077c91583d796b9 HF 5415.335 .Z8 2008 Zul Izwan Mohtar Pemodelan kabur dalam menilai kepuasan pelanggan dalam industri peruncitan Consumer satisfaction
institution Universiti Malaysia Terengganu
collection UMT Repository System
language English
topic HF 5415.335 .Z8 2008
Zul Izwan Mohtar
Pemodelan kabur dalam menilai kepuasan pelanggan dalam industri peruncitan
Consumer satisfaction
spellingShingle HF 5415.335 .Z8 2008
Zul Izwan Mohtar
Pemodelan kabur dalam menilai kepuasan pelanggan dalam industri peruncitan
Consumer satisfaction
Zul Izwan, Mohtar
Pemodelan kabur dalam menilai kepuasan pelanggan dalam industri peruncitan
description Dewasa ini, telah wujud pelbagai persaingan yang hebat dalam industri peruncitan dan perkhidmatan bagi memenuhi keperluan dan kehendak pengguna. Kejayaan industriindustri ini bergantung kepada aktiviti-aktiviti peruncit untuk cuba memasarkan barangan mereka dan memenuhi keperluan dan kehendak pengguna. Kepuasan pelanggan pula dikesan amat penting dalam mewujudkan kesetiaan pelanggan dan akhirnya meningkatkan perkongsian pasaran. Namun begitu, hampir mustahil untuk menilai kepuasan pelanggan disebabkan pengertian dan anggapan terhadapnya adalah bersifat abstrak dan subjektif. Oleh itu, kajian ini berusaha menterjemahkan kepuasan pelanggan kepada suatu parameter yang boleh diukur bagi membolehkan masyarakat perniagaan memahami dengan lebih jelas tentang konsep kepuasan pelanggan.
format Thesis
author Zul Izwan, Mohtar
author_facet Zul Izwan, Mohtar
author_sort Zul Izwan, Mohtar
title Pemodelan kabur dalam menilai kepuasan pelanggan dalam industri peruncitan
title_short Pemodelan kabur dalam menilai kepuasan pelanggan dalam industri peruncitan
title_full Pemodelan kabur dalam menilai kepuasan pelanggan dalam industri peruncitan
title_fullStr Pemodelan kabur dalam menilai kepuasan pelanggan dalam industri peruncitan
title_full_unstemmed Pemodelan kabur dalam menilai kepuasan pelanggan dalam industri peruncitan
title_sort pemodelan kabur dalam menilai kepuasan pelanggan dalam industri peruncitan
granting_institution Fakulti Sains dan Teknologi
url http://umt-ir.umt.edu.my:8080/jspui/bitstream/123456789/662/1/HF%205415.335%20.Z8%202008%20Abstract.pdf
http://umt-ir.umt.edu.my:8080/jspui/bitstream/123456789/662/2/HF%205415.335%20.Z8%202008.pdf
_version_ 1747835803425308672