Kesan Penggunaan Pelbagai Media Pengajaran ke Atas Pengetahuan dan Kemahiran Kerja Ladang Pelajar Diploma Pertanian Tahun Satu UPM

Objektif kajian eksperimen quasi ini adalah: 1) Untuk mengenal pasti kesan penggunaan pelbagai media pengajaran terhadap pengetahuan pelajar; 2) Untuk mengenal pasti kesan kemahiran pengajar dalam menggunakan kaedah pengajaran tunjuk cara terhadap tahap kemahiran pelajar; dan 3) Untuk mengenal p...

全面介绍

Saved in:
书目详细资料
主要作者: Sangun, Enisar
格式: Thesis
语言:English
Malay
出版: 1993
主题:
在线阅读:http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/11105/1/FPP_L_1993_8_A.pdf
标签: 添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
实物特征
总结:Objektif kajian eksperimen quasi ini adalah: 1) Untuk mengenal pasti kesan penggunaan pelbagai media pengajaran terhadap pengetahuan pelajar; 2) Untuk mengenal pasti kesan kemahiran pengajar dalam menggunakan kaedah pengajaran tunjuk cara terhadap tahap kemahiran pelajar; dan 3) Untuk mengenal pasti tanggapan pelajar terhadap penggunaan media pengajaran berbentuk video pengajaran dan nota pengajaran untuk Latihan Kerja Ladang. Kajian dijalankan mengikut Reka Bentuk Kumpulan Kawalan Tidak Serupa. Seramai 137 orang pelajar Diploma Pertanian Tahun Satu UPM Sesi 1992/93 dapat menyertai kajian ini. Pelajar telah menonton video pengajaran dan diberi nota mengikut kumpulan. Selain itu, pengajar juga menonton video dan diberi nota pengajaran yang sama, serta mengikuti satu bengkel penggunaan pelbagai media pengajaran untuk kerja ladang.