Kesan modul pendidikan rasional emotif terhadap kepercayaan tidak rasional dan tekanan dalam kalangan pelajar sekolah berasrama penuh di Johor, Malaysia
Kajian ini bertujuan untuk membina Modul Pendidikan Rasional Emotif yang mempunyai kesahan dan kebolehpercayaan yang tinggi. Di samping itu, kajian ini juga dilaksanakan bagi mengenalpasti kesan Modul Pendidikan Rasional Emotif terhadap kepercayaan tidak rasional dan tekanan pelajar. Reka bentuk kaj...
Saved in:
主要作者: | Mahfar, Mastura |
---|---|
格式: | Thesis |
语言: | English Malay |
出版: |
2011
|
主题: | |
在线阅读: | http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/26935/1/FPP%202011%2031R.pdf |
标签: |
添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
|
相似书籍
-
Terapi rasional emotif : tatacara intervensi pelajar yang mempunyai konsep kendiri rendah /
由: Azman Mashuri
出版: (2000) -
Kepercayaan tidak rasional sebagai perantara antara peristiwa tekanan dan tahap tekanan dalam kalangan guru sekolah berasrama penuh di Johor, Malaysia
由: Md. Said, Nurrul Iza
出版: (2013) -
Kesan terapi rasional emotif tingkah laku terhadap sistem kepercayaan, kemurungan dan estim kendiri dalam kalangan penghuni di sebuah pusat pemulihan akhlak di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
由: Mat, Asma
出版: (2019) -
Instrumen sistem kepercayaan tidak rasional dalam kalangan mahasiswa di universiti awam
由: Romele, Mohd. Nur Al Sufi
出版: (2016) -
Kesan modul kaunseling kelompok terapi rasional emotif tingkah laku terhadap aspek psikologikal perokok remaja
由: Asraf Johar Salleh
出版: (2023)