Hubungan tahap visualisasi, strategi kognitif, metakognitif, dan kebolehan spatial dengan tahap pencapaian penyelesaian masalah matematik berayat dalam kalangan pelajar tingkatan empat di Melaka, Malaysia
Kajian ini bertujuan untuk mengkaji pencapaian pelajar semasa menyelesaikan masalah matematik berayat dan hubungannya dengan tahap visualiti, strategi kognitif, kesedaran metakognitif dan tahap kebolehan spatial. Kajian ini melibatkan pelajar Tingkatan Empat (n=381) dari sembilan buah sekolah meneng...
Saved in:
Main Author: | Ahmad, Azizah |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2012
|
Subjects: | |
Online Access: | http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/39349/1/IPM%202012%206R.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Penyelesaian beberapa masalah matematik menggunakan kaedah lelaran multi-tahap /
by: Norjidah Anjang Abd Hamid
Published: (2006) -
Penilaian tahap kemahiran penyelesaian masalah matematik di kalangan pelajar tingkatan empat sekolah menengah
by: Lui, Lai Nam
Published: (2000) -
Kesan pendekatan strategi berfikir dan perwakilan visualisasi dalam pengajaran dan pembelajaran penyelesaian masalah matematik berayat di sekolah rendah /
by: Nasarudin Abdullah -
Pembangunan dan keberkesanan modul berayat matematik terhadap pencapaian matematik murid tahun empat sekolah rendah
by: Mohd Mokhtar, Mohd Azarul
Published: (2022) -
Penyelesaian masalah bagi persamaan serentak menggunakan perisian Excel dalam kalangan murid Tingkatan Empat /
by: Suharti Zainal Abidin
Published: (2013)