Kolokasi makna leksikal dalam iklan produk kecantikan
Kajian ini bertujuan mengangkat peranan bahasa Melayu dalam bidang pengiklanan produk kecantikan. Hal ini disebabkan bidang pengiklanan yang begitu luas telah menyebabkan aspek pemilihan kata yang digunakan sebagai kata pencetus telah digunakan secara sewenang-wenangnya sehingga boleh mengelirukan...
Saved in:
主要作者: | Mohd Salleh, Nor Saadah |
---|---|
格式: | Thesis |
語言: | English |
出版: |
2015
|
主題: | |
在線閱讀: | http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/60390/1/FBMK%202015%2071IR.pdf |
標簽: |
添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
|
相似書籍
-
Kata kerja dalam slogan iklan kecantikan wanita : analisis semantik leksikal /
由: Fatmawati Sidik
出版: (2012) -
The analysis of misleading headline and body copy in Malaysian cosmetic product advertisement: the consumer views / Siti Nur Aishah Mohd Idrus
由: Mohd Idrus, Siti Nur Aishah
出版: (2022) -
Penggunaan plasenta haiwan dalam produk kecantikan di Malaysia menurut perspektif Islam /
由: Siti Maryam Abdullah -
Persepsi mahasiswa terhadap produk kecantikan berasaskan kolagen dengan pengaturan kendiri dan gaya hidup di Universiti Kebangsaan Malaysia /
由: Nur Saadah Ab Rahman
出版: (2018) -
Analisis rawatan kecantikan muka berdasarkan parameter pengubahan ciptaan Allah /
由: Rabi'atul 'Adawiyah Abdul Khalil