Kaedah, proses dan faktor yang mempengaruhi pembelajaran tahfiz dalam kalangan murid sekolah agama kerajaan
Pendidikan tahfiz adalah aliran pendidikan yang kian mendapat sambutan di negara ini. Walaupun pelaksanaan pendidikan tahfiz sudah meluas di negara ini, namun pencapaian hafazan masih di tahap yang sederhana. Sebahagian guru tahfiz juga didapati menggunakan kaedah pengajaran dan pembelajaran yang ti...
Saved in:
Main Author: | Che Ishak, Sharini |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2017
|
Subjects: | |
Online Access: | http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/70762/1/FPP%202017%2028%20IR.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Kaedah pengajaran dan pembelajaran tahfiz al-Quran di institut tahfiz al-Quran Sultan Haji Hasanal Bokiah, Brunei Darussalam /
by: Nursyukriah Haji Omarali -
Pengajian al-Qira'at di Maahad Tahfiz al-Quran Majlis Agama Islam Kelantan : suatu kajian terhadap Riwayat Syu'bah an `Asim /
by: Muhammad Hana Pizi Abdullah -
Kaedah menghafal al-Qur'an di Institusi Tahfiz al-Qur'an di Malaysia : kajian perbandingan di antara kaedah Darul Quran, JAKIM dengan kaedah al-huffaz /
by: Sedek Ariffin -
Evaluation of tahfiz Al-Quran curriculum in Nusantara /
by: Muhammad Hafiz Salleh
Published: (2019) -
Tahap pengetahuan pelajar tahfiz terhadap tadabbur al-quran di Maahad Tahfiz Dar Al-Abrar, Teluk Rubiah Seri Manjung, Perak /
by: Nurain Zainal Abidin
Published: (2018)