Kesan pembelajaran masteri terhadap pencapaian pelajar dalam mata pelajaran kimia tingkatan empat dan pandangan pelajar terhad

Pcnyclidikan ini dijalankan untuk mengkaji kesan strategi pembelajaran masteri terhadap pencapaian pclajar dalam mata pelajaran kimia Tingkatan Empat. Strategi pembelajaran masteri diubahsuai dengan membataskan kepada dua kitaran diagnosis sahaja. lnteraksi antara pembelajaran masteri terbadap pe...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Othman, Rusmawati
Format: Thesis
Language:English
Published: 2005
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/29888/1/Rusmawati_Binti_Othman.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my-usm-ep.29888
record_format uketd_dc
spelling my-usm-ep.298882017-02-10T10:01:29Z Kesan pembelajaran masteri terhadap pencapaian pelajar dalam mata pelajaran kimia tingkatan empat dan pandangan pelajar terhad 2005-09 Othman, Rusmawati L Education Pcnyclidikan ini dijalankan untuk mengkaji kesan strategi pembelajaran masteri terhadap pencapaian pclajar dalam mata pelajaran kimia Tingkatan Empat. Strategi pembelajaran masteri diubahsuai dengan membataskan kepada dua kitaran diagnosis sahaja. lnteraksi antara pembelajaran masteri terbadap pelajar berbeza pencapaian awal juga dikaji. Kajian juga meninjau pendapat pelajar kumpulan eksperimen terhadap pembelajaran masteri. This study was conducted to investigate the effect of mastery learning on students' achievement in Form Four chemistry. The mastery learning strategy was modified by limiting the diagnosis to two cycles only. The interaction between mastery learning and the different levels of initial achievement among students among students was also investigated. The study also surveyed the opinion of students in the experimental group about mastery learning. 2005-09 Thesis http://eprints.usm.my/29888/ http://eprints.usm.my/29888/1/Rusmawati_Binti_Othman.pdf application/pdf en public masters Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan
institution Universiti Sains Malaysia
collection USM Institutional Repository
language English
topic L Education
spellingShingle L Education
Othman, Rusmawati
Kesan pembelajaran masteri terhadap pencapaian pelajar dalam mata pelajaran kimia tingkatan empat dan pandangan pelajar terhad
description Pcnyclidikan ini dijalankan untuk mengkaji kesan strategi pembelajaran masteri terhadap pencapaian pclajar dalam mata pelajaran kimia Tingkatan Empat. Strategi pembelajaran masteri diubahsuai dengan membataskan kepada dua kitaran diagnosis sahaja. lnteraksi antara pembelajaran masteri terbadap pelajar berbeza pencapaian awal juga dikaji. Kajian juga meninjau pendapat pelajar kumpulan eksperimen terhadap pembelajaran masteri. This study was conducted to investigate the effect of mastery learning on students' achievement in Form Four chemistry. The mastery learning strategy was modified by limiting the diagnosis to two cycles only. The interaction between mastery learning and the different levels of initial achievement among students among students was also investigated. The study also surveyed the opinion of students in the experimental group about mastery learning.
format Thesis
qualification_level Master's degree
author Othman, Rusmawati
author_facet Othman, Rusmawati
author_sort Othman, Rusmawati
title Kesan pembelajaran masteri terhadap pencapaian pelajar dalam mata pelajaran kimia tingkatan empat dan pandangan pelajar terhad
title_short Kesan pembelajaran masteri terhadap pencapaian pelajar dalam mata pelajaran kimia tingkatan empat dan pandangan pelajar terhad
title_full Kesan pembelajaran masteri terhadap pencapaian pelajar dalam mata pelajaran kimia tingkatan empat dan pandangan pelajar terhad
title_fullStr Kesan pembelajaran masteri terhadap pencapaian pelajar dalam mata pelajaran kimia tingkatan empat dan pandangan pelajar terhad
title_full_unstemmed Kesan pembelajaran masteri terhadap pencapaian pelajar dalam mata pelajaran kimia tingkatan empat dan pandangan pelajar terhad
title_sort kesan pembelajaran masteri terhadap pencapaian pelajar dalam mata pelajaran kimia tingkatan empat dan pandangan pelajar terhad
granting_institution Universiti Sains Malaysia
granting_department Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan
publishDate 2005
url http://eprints.usm.my/29888/1/Rusmawati_Binti_Othman.pdf
_version_ 1747820239131770880