Pembinaan Dan Kesan Modul Kaunseling Kelompok Terhadap Kebimbangan Komunikasi Dalam Kalangan Pelajar Ipta

Kajian ini bertujuan membina dan menguji dua buah modul kaunseling iaitu modul gabungan terapi brief fokus penyelesaian dengan kognitif tingkah laku (TBKT) serta modul kaunseling kelompok Corey fokus kognitif (KKCFK) dalam mengurangkan masalah kebimbangan komunikasi yang dihadapi oleh pelajar Instit...

全面介紹

Saved in:
書目詳細資料
主要作者: Abdul Majid, Nor Hernamawarni
格式: Thesis
語言:English
出版: 2014
主題:
在線閱讀:http://eprints.usm.my/29920/1/NOR_HERNAMAWARNI.pdf
標簽: 添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
實物特徵
總結:Kajian ini bertujuan membina dan menguji dua buah modul kaunseling iaitu modul gabungan terapi brief fokus penyelesaian dengan kognitif tingkah laku (TBKT) serta modul kaunseling kelompok Corey fokus kognitif (KKCFK) dalam mengurangkan masalah kebimbangan komunikasi yang dihadapi oleh pelajar Institusi Pengajian Tinggi Awam (IPTA). This study aimed to develop and test two counseling modules, the combination module of Solution Focused Brief Therapy with Cognitive Behavioral Theory (BCBT) and Cognitive Focus Corey Counseling Group (CFCG) to reduce communication apprehension problem among public higher education institution’s students.