Kesan Penggunaan Peta Konsep Dalam Pembelajaran Sains Tingkatan Satu
Penggunaan peta konsep sebagai advance organiser untuk pembelajaran sains tdah dilaporkan sebagai satu alat pembelajaran yang berkesan di negara-negara lain. Tcori yang menyokong penggunaan peta konsep ialah teori skema dan teori dwikod. Teori-teori ini menjelaskan peta konsep yang menguruskan ko...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2002
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/29927/1/Huo_Kok_Sen.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my-usm-ep.29927 |
---|---|
record_format |
uketd_dc |
spelling |
my-usm-ep.299272016-03-15T07:22:09Z Kesan Penggunaan Peta Konsep Dalam Pembelajaran Sains Tingkatan Satu 2002 Huo , Kok Sen T Technology Penggunaan peta konsep sebagai advance organiser untuk pembelajaran sains tdah dilaporkan sebagai satu alat pembelajaran yang berkesan di negara-negara lain. Tcori yang menyokong penggunaan peta konsep ialah teori skema dan teori dwikod. Teori-teori ini menjelaskan peta konsep yang menguruskan konsep-konsep sains secara hieraki dan berulang-ulang membantu mengingat semula dalam pembelajaran. The use of concept maps as advance organisers for the learning of science has been reported as an effective tool in helping students in other countries. Theories that advocate the use of this tool are schema theory and dual-coding theory. These theories posit that concept maps that organise scientific concepts in hierarchy and redundancy help recall of learning. 2002 Thesis http://eprints.usm.my/29927/ http://eprints.usm.my/29927/1/Huo_Kok_Sen.pdf application/pdf en public masters Universiti Sains Malaysia Pusat Teknologi Pengajaran & Multimedia |
institution |
Universiti Sains Malaysia |
collection |
USM Institutional Repository |
language |
English |
topic |
T Technology |
spellingShingle |
T Technology Huo , Kok Sen Kesan Penggunaan Peta Konsep Dalam Pembelajaran Sains Tingkatan Satu |
description |
Penggunaan peta konsep sebagai advance organiser untuk pembelajaran sains
tdah dilaporkan sebagai satu alat pembelajaran yang berkesan di negara-negara lain.
Tcori yang menyokong penggunaan peta konsep ialah teori skema dan teori dwikod.
Teori-teori ini menjelaskan peta konsep yang menguruskan konsep-konsep sains secara hieraki dan berulang-ulang membantu mengingat semula dalam pembelajaran.
The use of concept maps as advance organisers for the learning of science has
been reported as an effective tool in helping students in other countries. Theories that
advocate the use of this tool are schema theory and dual-coding theory. These theories
posit that concept maps that organise scientific concepts in hierarchy and redundancy
help recall of learning. |
format |
Thesis |
qualification_level |
Master's degree |
author |
Huo , Kok Sen |
author_facet |
Huo , Kok Sen |
author_sort |
Huo , Kok Sen |
title |
Kesan Penggunaan Peta Konsep Dalam
Pembelajaran Sains Tingkatan Satu
|
title_short |
Kesan Penggunaan Peta Konsep Dalam
Pembelajaran Sains Tingkatan Satu
|
title_full |
Kesan Penggunaan Peta Konsep Dalam
Pembelajaran Sains Tingkatan Satu
|
title_fullStr |
Kesan Penggunaan Peta Konsep Dalam
Pembelajaran Sains Tingkatan Satu
|
title_full_unstemmed |
Kesan Penggunaan Peta Konsep Dalam
Pembelajaran Sains Tingkatan Satu
|
title_sort |
kesan penggunaan peta konsep dalam
pembelajaran sains tingkatan satu |
granting_institution |
Universiti Sains Malaysia |
granting_department |
Pusat Teknologi Pengajaran & Multimedia |
publishDate |
2002 |
url |
http://eprints.usm.my/29927/1/Huo_Kok_Sen.pdf |
_version_ |
1747820247898914816 |