Kesan Modul-Modul Multimedia Berasaskan Komputer Yang Mempunyai Beban Kognitif Berbeza Ke Atas Pencapaian Konsep-Konsep Konkrit Dalam Biologi
Tanggapan sukamya subjek sains tulen telah dikenal pasti sebagai satu punca kemerosotan pendaftaran sains di sekolah menengah. Pencapaian kurang memuaskan dalam subjek sains boleh disebabkan pertambahan beban kognitif akibat cara maklumat dalam bahan pengajaran dibentangkan. The perceived diff...
Saved in:
主要作者: | |
---|---|
格式: | Thesis |
語言: | English |
出版: |
2002
|
主題: | |
在線閱讀: | http://eprints.usm.my/29928/1/Norizan_Binti_Esa.pdf |
標簽: |
添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
|
id |
my-usm-ep.29928 |
---|---|
record_format |
uketd_dc |
spelling |
my-usm-ep.299282017-02-10T10:01:30Z Kesan Modul-Modul Multimedia Berasaskan Komputer Yang Mempunyai Beban Kognitif Berbeza Ke Atas Pencapaian Konsep-Konsep Konkrit Dalam Biologi 2002-06 Esa, Norizan L Education LB1603-1696.6 Secondary Education. High schools Tanggapan sukamya subjek sains tulen telah dikenal pasti sebagai satu punca kemerosotan pendaftaran sains di sekolah menengah. Pencapaian kurang memuaskan dalam subjek sains boleh disebabkan pertambahan beban kognitif akibat cara maklumat dalam bahan pengajaran dibentangkan. The perceived difficulty of pure science subjects was identified as one reason for the falling science enrolment in secondary schools. The low achievement in science may be due to increased cognitive load resulting from the presentation format of instructional material. 2002-06 Thesis http://eprints.usm.my/29928/ http://eprints.usm.my/29928/1/Norizan_Binti_Esa.pdf application/pdf en public phd doctoral Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan |
institution |
Universiti Sains Malaysia |
collection |
USM Institutional Repository |
language |
English |
topic |
L Education L Education |
spellingShingle |
L Education L Education Esa, Norizan Kesan Modul-Modul Multimedia Berasaskan Komputer Yang Mempunyai Beban Kognitif Berbeza Ke Atas Pencapaian Konsep-Konsep Konkrit Dalam Biologi |
description |
Tanggapan sukamya subjek sains tulen telah dikenal pasti sebagai satu punca
kemerosotan pendaftaran sains di sekolah menengah. Pencapaian kurang memuaskan
dalam subjek sains boleh disebabkan pertambahan beban kognitif akibat cara
maklumat dalam bahan pengajaran dibentangkan.
The perceived difficulty of pure science subjects was identified as one reason
for the falling science enrolment in secondary schools. The low achievement in
science may be due to increased cognitive load resulting from the presentation format
of instructional material. |
format |
Thesis |
qualification_name |
Doctor of Philosophy (PhD.) |
qualification_level |
Doctorate |
author |
Esa, Norizan |
author_facet |
Esa, Norizan |
author_sort |
Esa, Norizan |
title |
Kesan Modul-Modul Multimedia
Berasaskan Komputer Yang Mempunyai
Beban Kognitif Berbeza Ke Atas
Pencapaian Konsep-Konsep Konkrit
Dalam Biologi
|
title_short |
Kesan Modul-Modul Multimedia
Berasaskan Komputer Yang Mempunyai
Beban Kognitif Berbeza Ke Atas
Pencapaian Konsep-Konsep Konkrit
Dalam Biologi
|
title_full |
Kesan Modul-Modul Multimedia
Berasaskan Komputer Yang Mempunyai
Beban Kognitif Berbeza Ke Atas
Pencapaian Konsep-Konsep Konkrit
Dalam Biologi
|
title_fullStr |
Kesan Modul-Modul Multimedia
Berasaskan Komputer Yang Mempunyai
Beban Kognitif Berbeza Ke Atas
Pencapaian Konsep-Konsep Konkrit
Dalam Biologi
|
title_full_unstemmed |
Kesan Modul-Modul Multimedia
Berasaskan Komputer Yang Mempunyai
Beban Kognitif Berbeza Ke Atas
Pencapaian Konsep-Konsep Konkrit
Dalam Biologi
|
title_sort |
kesan modul-modul multimedia
berasaskan komputer yang mempunyai
beban kognitif berbeza ke atas
pencapaian konsep-konsep konkrit
dalam biologi |
granting_institution |
Universiti Sains Malaysia |
granting_department |
Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan |
publishDate |
2002 |
url |
http://eprints.usm.my/29928/1/Norizan_Binti_Esa.pdf |
_version_ |
1747820248140087296 |