Pengesahan Dan Penggunaan Ujian Matematik Tahun Empat Sekolah Rendah : Analisis Rasch

Kebanyakan ujian yang digunakan oleh guru tidak dibina mengikut prosedur pengukuran yang betul. Hasil ujian mungkin memberi maklumat yang kurang sah dan intrepretasi tentang tahap kebolehan murid menjadi kurang tepat. Hasil ujian pula tidak memberi maklumat tentang apa yang sudah dikuasai dan apa...

全面介绍

Saved in:
书目详细资料
主要作者: Musa, Rosmawati
格式: Thesis
语言:English
出版: 2008
主题:
在线阅读:http://eprints.usm.my/29935/1/Rosmawati_Musa.pdf
标签: 添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
id my-usm-ep.29935
record_format uketd_dc
spelling my-usm-ep.299352017-02-10T10:01:23Z Pengesahan Dan Penggunaan Ujian Matematik Tahun Empat Sekolah Rendah : Analisis Rasch 2008-01 Musa, Rosmawati L Education Kebanyakan ujian yang digunakan oleh guru tidak dibina mengikut prosedur pengukuran yang betul. Hasil ujian mungkin memberi maklumat yang kurang sah dan intrepretasi tentang tahap kebolehan murid menjadi kurang tepat. Hasil ujian pula tidak memberi maklumat tentang apa yang sudah dikuasai dan apa yang belum dikuasai oleh seseorang murid untuk membantu guru menambahbaik pengajaran dan pembelajaran di bilik darjah. Most of the tests used by school teachers are not developed through proper measurement procedures. Test results might yield informations that have low validity and may lead to misinterpretation of students' ability. Test results also lack information with regards to the skills that have been achieved and the skills yet to be learned by individual students to help teachers in improving the teaching and learning in the classrooms. 2008-01 Thesis http://eprints.usm.my/29935/ http://eprints.usm.my/29935/1/Rosmawati_Musa.pdf application/pdf en public phd doctoral Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan
institution Universiti Sains Malaysia
collection USM Institutional Repository
language English
topic L Education
spellingShingle L Education
Musa, Rosmawati
Pengesahan Dan Penggunaan Ujian Matematik Tahun Empat Sekolah Rendah : Analisis Rasch
description Kebanyakan ujian yang digunakan oleh guru tidak dibina mengikut prosedur pengukuran yang betul. Hasil ujian mungkin memberi maklumat yang kurang sah dan intrepretasi tentang tahap kebolehan murid menjadi kurang tepat. Hasil ujian pula tidak memberi maklumat tentang apa yang sudah dikuasai dan apa yang belum dikuasai oleh seseorang murid untuk membantu guru menambahbaik pengajaran dan pembelajaran di bilik darjah. Most of the tests used by school teachers are not developed through proper measurement procedures. Test results might yield informations that have low validity and may lead to misinterpretation of students' ability. Test results also lack information with regards to the skills that have been achieved and the skills yet to be learned by individual students to help teachers in improving the teaching and learning in the classrooms.
format Thesis
qualification_name Doctor of Philosophy (PhD.)
qualification_level Doctorate
author Musa, Rosmawati
author_facet Musa, Rosmawati
author_sort Musa, Rosmawati
title Pengesahan Dan Penggunaan Ujian Matematik Tahun Empat Sekolah Rendah : Analisis Rasch
title_short Pengesahan Dan Penggunaan Ujian Matematik Tahun Empat Sekolah Rendah : Analisis Rasch
title_full Pengesahan Dan Penggunaan Ujian Matematik Tahun Empat Sekolah Rendah : Analisis Rasch
title_fullStr Pengesahan Dan Penggunaan Ujian Matematik Tahun Empat Sekolah Rendah : Analisis Rasch
title_full_unstemmed Pengesahan Dan Penggunaan Ujian Matematik Tahun Empat Sekolah Rendah : Analisis Rasch
title_sort pengesahan dan penggunaan ujian matematik tahun empat sekolah rendah : analisis rasch
granting_institution Universiti Sains Malaysia
granting_department Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan
publishDate 2008
url http://eprints.usm.my/29935/1/Rosmawati_Musa.pdf
_version_ 1747820248861507584