Teachers’ Perceptions, Interaction Patterns And Strategies Towards Iranian Efl Students’ Willingness To Communicate Or Reticence

Kajian ini merupakan kajian bilik darjah yang menggunakan reka bentuk kajian kes kualitatif dengan analisis kuantitatif tambahan untuk menyiasat bagaimana guru EFL Iran mewujudkan atau menghalang peluang untuk bercakap bagi pelajar yang ingin berkomunikasi (WTC) dan pelajar yang kurang ingin berk...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Allahyar, Negah
Format: Thesis
Language:English
Published: 2015
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/29939/1/PhD_Thesis__Negah_Allahyar__P-PD0002_09%28R%29.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Kajian ini merupakan kajian bilik darjah yang menggunakan reka bentuk kajian kes kualitatif dengan analisis kuantitatif tambahan untuk menyiasat bagaimana guru EFL Iran mewujudkan atau menghalang peluang untuk bercakap bagi pelajar yang ingin berkomunikasi (WTC) dan pelajar yang kurang ingin berkomunikasi dengan menggunakan corak interaksi dan strategi yang berbeza. This study is a classroom research adopting a qualitative case study design with supplementary quantitative analyses to investigate how the Iranian EFL teachers create or obstruct opportunities to talk for willing to communicate (WTC) and reticent students using different interaction patterns and strategies.