Teachers’ Perceptions, Interaction Patterns And Strategies Towards Iranian Efl Students’ Willingness To Communicate Or Reticence

Kajian ini merupakan kajian bilik darjah yang menggunakan reka bentuk kajian kes kualitatif dengan analisis kuantitatif tambahan untuk menyiasat bagaimana guru EFL Iran mewujudkan atau menghalang peluang untuk bercakap bagi pelajar yang ingin berkomunikasi (WTC) dan pelajar yang kurang ingin berk...

全面介紹

Saved in:
書目詳細資料
主要作者: Allahyar, Negah
格式: Thesis
語言:English
出版: 2015
主題:
在線閱讀:http://eprints.usm.my/29939/1/PhD_Thesis__Negah_Allahyar__P-PD0002_09%28R%29.pdf
標簽: 添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
實物特徵
總結:Kajian ini merupakan kajian bilik darjah yang menggunakan reka bentuk kajian kes kualitatif dengan analisis kuantitatif tambahan untuk menyiasat bagaimana guru EFL Iran mewujudkan atau menghalang peluang untuk bercakap bagi pelajar yang ingin berkomunikasi (WTC) dan pelajar yang kurang ingin berkomunikasi dengan menggunakan corak interaksi dan strategi yang berbeza. This study is a classroom research adopting a qualitative case study design with supplementary quantitative analyses to investigate how the Iranian EFL teachers create or obstruct opportunities to talk for willing to communicate (WTC) and reticent students using different interaction patterns and strategies.