Teachers’ Perceptions, Interaction Patterns And Strategies Towards Iranian Efl Students’ Willingness To Communicate Or Reticence

Kajian ini merupakan kajian bilik darjah yang menggunakan reka bentuk kajian kes kualitatif dengan analisis kuantitatif tambahan untuk menyiasat bagaimana guru EFL Iran mewujudkan atau menghalang peluang untuk bercakap bagi pelajar yang ingin berkomunikasi (WTC) dan pelajar yang kurang ingin berk...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Allahyar, Negah
Format: Thesis
Language:English
Published: 2015
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/29939/1/PhD_Thesis__Negah_Allahyar__P-PD0002_09%28R%29.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my-usm-ep.29939
record_format uketd_dc
spelling my-usm-ep.299392019-04-12T05:25:49Z Teachers’ Perceptions, Interaction Patterns And Strategies Towards Iranian Efl Students’ Willingness To Communicate Or Reticence 2015-01 Allahyar, Negah L7-991 Education (General) Kajian ini merupakan kajian bilik darjah yang menggunakan reka bentuk kajian kes kualitatif dengan analisis kuantitatif tambahan untuk menyiasat bagaimana guru EFL Iran mewujudkan atau menghalang peluang untuk bercakap bagi pelajar yang ingin berkomunikasi (WTC) dan pelajar yang kurang ingin berkomunikasi dengan menggunakan corak interaksi dan strategi yang berbeza. This study is a classroom research adopting a qualitative case study design with supplementary quantitative analyses to investigate how the Iranian EFL teachers create or obstruct opportunities to talk for willing to communicate (WTC) and reticent students using different interaction patterns and strategies. 2015-01 Thesis http://eprints.usm.my/29939/ http://eprints.usm.my/29939/1/PhD_Thesis__Negah_Allahyar__P-PD0002_09%28R%29.pdf application/pdf en public phd doctoral Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan
institution Universiti Sains Malaysia
collection USM Institutional Repository
language English
topic L7-991 Education (General)
spellingShingle L7-991 Education (General)
Allahyar, Negah
Teachers’ Perceptions, Interaction Patterns And Strategies Towards Iranian Efl Students’ Willingness To Communicate Or Reticence
description Kajian ini merupakan kajian bilik darjah yang menggunakan reka bentuk kajian kes kualitatif dengan analisis kuantitatif tambahan untuk menyiasat bagaimana guru EFL Iran mewujudkan atau menghalang peluang untuk bercakap bagi pelajar yang ingin berkomunikasi (WTC) dan pelajar yang kurang ingin berkomunikasi dengan menggunakan corak interaksi dan strategi yang berbeza. This study is a classroom research adopting a qualitative case study design with supplementary quantitative analyses to investigate how the Iranian EFL teachers create or obstruct opportunities to talk for willing to communicate (WTC) and reticent students using different interaction patterns and strategies.
format Thesis
qualification_name Doctor of Philosophy (PhD.)
qualification_level Doctorate
author Allahyar, Negah
author_facet Allahyar, Negah
author_sort Allahyar, Negah
title Teachers’ Perceptions, Interaction Patterns And Strategies Towards Iranian Efl Students’ Willingness To Communicate Or Reticence
title_short Teachers’ Perceptions, Interaction Patterns And Strategies Towards Iranian Efl Students’ Willingness To Communicate Or Reticence
title_full Teachers’ Perceptions, Interaction Patterns And Strategies Towards Iranian Efl Students’ Willingness To Communicate Or Reticence
title_fullStr Teachers’ Perceptions, Interaction Patterns And Strategies Towards Iranian Efl Students’ Willingness To Communicate Or Reticence
title_full_unstemmed Teachers’ Perceptions, Interaction Patterns And Strategies Towards Iranian Efl Students’ Willingness To Communicate Or Reticence
title_sort teachers’ perceptions, interaction patterns and strategies towards iranian efl students’ willingness to communicate or reticence
granting_institution Universiti Sains Malaysia
granting_department Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan
publishDate 2015
url http://eprints.usm.my/29939/1/PhD_Thesis__Negah_Allahyar__P-PD0002_09%28R%29.pdf
_version_ 1747820249590267904