Amalan Pemilihan Dan Penggunaan Contoh Guru Matematik Sekolah Rendah: Kajian Kes

Kajian ini bertujuan mengkaji amalan pemilihan dan penggunaan contoh guru dalam pengajaran dan pembelajaran matematik. Fokus kajian ialah terhadap pemilihan dan penggunaan contoh, kaitan antara contoh yang digunakan dengan pemilihan soalan ujian akhir topik dan perbandingan pemilihan dan pengguna...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Suffian, Harizon
Format: Thesis
Language:English
Published: 2014
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/30128/1/HARIZON_BINTI_SUFFIAN.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my-usm-ep.30128
record_format uketd_dc
spelling my-usm-ep.301282019-04-12T05:25:58Z Amalan Pemilihan Dan Penggunaan Contoh Guru Matematik Sekolah Rendah: Kajian Kes 2014-10 Suffian, Harizon L7-991 Education (General) Kajian ini bertujuan mengkaji amalan pemilihan dan penggunaan contoh guru dalam pengajaran dan pembelajaran matematik. Fokus kajian ialah terhadap pemilihan dan penggunaan contoh, kaitan antara contoh yang digunakan dengan pemilihan soalan ujian akhir topik dan perbandingan pemilihan dan penggunaan contoh oleh guru berpengalaman dan guru kurang berpengalaman. The research was carried out to study the selection practices and usage of mathematical examples by teachers’ in the teaching and learning of Mathematics. The aim of this qualitative research is to understand the situation or phenomenon which has been studied through case studies 2014-10 Thesis http://eprints.usm.my/30128/ http://eprints.usm.my/30128/1/HARIZON_BINTI_SUFFIAN.pdf application/pdf en public phd doctoral Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan
institution Universiti Sains Malaysia
collection USM Institutional Repository
language English
topic L7-991 Education (General)
spellingShingle L7-991 Education (General)
Suffian, Harizon
Amalan Pemilihan Dan Penggunaan Contoh Guru Matematik Sekolah Rendah: Kajian Kes
description Kajian ini bertujuan mengkaji amalan pemilihan dan penggunaan contoh guru dalam pengajaran dan pembelajaran matematik. Fokus kajian ialah terhadap pemilihan dan penggunaan contoh, kaitan antara contoh yang digunakan dengan pemilihan soalan ujian akhir topik dan perbandingan pemilihan dan penggunaan contoh oleh guru berpengalaman dan guru kurang berpengalaman. The research was carried out to study the selection practices and usage of mathematical examples by teachers’ in the teaching and learning of Mathematics. The aim of this qualitative research is to understand the situation or phenomenon which has been studied through case studies
format Thesis
qualification_name Doctor of Philosophy (PhD.)
qualification_level Doctorate
author Suffian, Harizon
author_facet Suffian, Harizon
author_sort Suffian, Harizon
title Amalan Pemilihan Dan Penggunaan Contoh Guru Matematik Sekolah Rendah: Kajian Kes
title_short Amalan Pemilihan Dan Penggunaan Contoh Guru Matematik Sekolah Rendah: Kajian Kes
title_full Amalan Pemilihan Dan Penggunaan Contoh Guru Matematik Sekolah Rendah: Kajian Kes
title_fullStr Amalan Pemilihan Dan Penggunaan Contoh Guru Matematik Sekolah Rendah: Kajian Kes
title_full_unstemmed Amalan Pemilihan Dan Penggunaan Contoh Guru Matematik Sekolah Rendah: Kajian Kes
title_sort amalan pemilihan dan penggunaan contoh guru matematik sekolah rendah: kajian kes
granting_institution Universiti Sains Malaysia
granting_department Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan
publishDate 2014
url http://eprints.usm.my/30128/1/HARIZON_BINTI_SUFFIAN.pdf
_version_ 1747820290872705024