Amalan Pemilihan Dan Penggunaan Contoh Guru Matematik Sekolah Rendah: Kajian Kes
Kajian ini bertujuan mengkaji amalan pemilihan dan penggunaan contoh guru dalam pengajaran dan pembelajaran matematik. Fokus kajian ialah terhadap pemilihan dan penggunaan contoh, kaitan antara contoh yang digunakan dengan pemilihan soalan ujian akhir topik dan perbandingan pemilihan dan pengguna...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2014
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/30128/1/HARIZON_BINTI_SUFFIAN.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my-usm-ep.30128 |
---|---|
record_format |
uketd_dc |
spelling |
my-usm-ep.301282019-04-12T05:25:58Z Amalan Pemilihan Dan Penggunaan Contoh Guru Matematik Sekolah Rendah: Kajian Kes 2014-10 Suffian, Harizon L7-991 Education (General) Kajian ini bertujuan mengkaji amalan pemilihan dan penggunaan contoh guru dalam pengajaran dan pembelajaran matematik. Fokus kajian ialah terhadap pemilihan dan penggunaan contoh, kaitan antara contoh yang digunakan dengan pemilihan soalan ujian akhir topik dan perbandingan pemilihan dan penggunaan contoh oleh guru berpengalaman dan guru kurang berpengalaman. The research was carried out to study the selection practices and usage of mathematical examples by teachers’ in the teaching and learning of Mathematics. The aim of this qualitative research is to understand the situation or phenomenon which has been studied through case studies 2014-10 Thesis http://eprints.usm.my/30128/ http://eprints.usm.my/30128/1/HARIZON_BINTI_SUFFIAN.pdf application/pdf en public phd doctoral Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan |
institution |
Universiti Sains Malaysia |
collection |
USM Institutional Repository |
language |
English |
topic |
L7-991 Education (General) |
spellingShingle |
L7-991 Education (General) Suffian, Harizon Amalan Pemilihan Dan Penggunaan Contoh Guru Matematik Sekolah Rendah: Kajian Kes |
description |
Kajian ini bertujuan mengkaji amalan pemilihan dan penggunaan contoh guru dalam
pengajaran dan pembelajaran matematik. Fokus kajian ialah terhadap pemilihan dan
penggunaan contoh, kaitan antara contoh yang digunakan dengan pemilihan soalan
ujian akhir topik dan perbandingan pemilihan dan penggunaan contoh oleh guru
berpengalaman dan guru kurang berpengalaman.
The research was carried out to study the selection practices and usage of mathematical
examples by teachers’ in the teaching and learning of Mathematics. The aim of this
qualitative research is to understand the situation or phenomenon which has been
studied through case studies |
format |
Thesis |
qualification_name |
Doctor of Philosophy (PhD.) |
qualification_level |
Doctorate |
author |
Suffian, Harizon |
author_facet |
Suffian, Harizon |
author_sort |
Suffian, Harizon |
title |
Amalan Pemilihan Dan Penggunaan Contoh Guru Matematik
Sekolah Rendah: Kajian Kes |
title_short |
Amalan Pemilihan Dan Penggunaan Contoh Guru Matematik
Sekolah Rendah: Kajian Kes |
title_full |
Amalan Pemilihan Dan Penggunaan Contoh Guru Matematik
Sekolah Rendah: Kajian Kes |
title_fullStr |
Amalan Pemilihan Dan Penggunaan Contoh Guru Matematik
Sekolah Rendah: Kajian Kes |
title_full_unstemmed |
Amalan Pemilihan Dan Penggunaan Contoh Guru Matematik
Sekolah Rendah: Kajian Kes |
title_sort |
amalan pemilihan dan penggunaan contoh guru matematik
sekolah rendah: kajian kes |
granting_institution |
Universiti Sains Malaysia |
granting_department |
Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan |
publishDate |
2014 |
url |
http://eprints.usm.my/30128/1/HARIZON_BINTI_SUFFIAN.pdf |
_version_ |
1747820290872705024 |