Effect Of Integrating Lesson Study Approach In The Preparation Of Preservice Chemistry Teachers

Tujuan utama kajian ini adalah untuk mengkaji keberkesanan model Cognitive Apprenticeship melalui pendekatan Lesson Study untuk menyedia guru praperkhidmatan memperoleh pengetahuan dan kompetensi dalam pengajaran Kimia. Penyelidikan ini telah dijalankan menggunakan rekabentuk mixed-methods dinama...

全面介紹

Saved in:
書目詳細資料
主要作者: Sulaiman, Maryam
格式: Thesis
語言:English
出版: 2013
主題:
在線閱讀:http://eprints.usm.my/30159/1/MARYAM_HJ_SULAIMAN.pdf
標簽: 添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
實物特徵
總結:Tujuan utama kajian ini adalah untuk mengkaji keberkesanan model Cognitive Apprenticeship melalui pendekatan Lesson Study untuk menyedia guru praperkhidmatan memperoleh pengetahuan dan kompetensi dalam pengajaran Kimia. Penyelidikan ini telah dijalankan menggunakan rekabentuk mixed-methods dinamakan model „Concurrent Embedded Experiment‟, yang menggabungkan kutipan data secara kuantitatif dan kualitatif. The main purpose of this study was to investigate the effect of Cognitive Apprenticeship model through Lesson Study approach to prepare preservice teachers to acquire appropriate knowledge and competencies in teaching Chemistry. This research was conducted using a mixed-method research design known as Concurrent Embedded Experimental model, which incorporated both quantitative and qualitative data collection.