Pembinaan Modul Berasaskan Pendekatan Projek Untuk Meningkatkan Kemahiran Berkomunikasi Murid Tadika
Kajian ini bertujuan untuk membina sebuah modul pengajaran sebagai panduan guru prasekolah untuk melaksanakan pendekatan projek. Pembinaan modul berkenaan berfokuskan pemberian bimbingan guru menjalankan Pendekatan Projek untuk menggalakkan beberapa kemahiran berkomunikasi murid prasekolah dengan...
Saved in:
主要作者: | |
---|---|
格式: | Thesis |
语言: | English |
出版: |
2015
|
主题: | |
在线阅读: | http://eprints.usm.my/30182/1/NOOR_MIZA_BINTI_ABDUL_RAHMAN.pdf |
标签: |
添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
|
总结: | Kajian ini bertujuan untuk membina sebuah modul pengajaran sebagai panduan guru
prasekolah untuk melaksanakan pendekatan projek. Pembinaan modul berkenaan
berfokuskan pemberian bimbingan guru menjalankan Pendekatan Projek untuk
menggalakkan beberapa kemahiran berkomunikasi murid prasekolah dengan
merujuk Model Pendekatan Projek yang dipelopori oleh Katz dan Chard (2000),
Kurikulum Standard Prasekolah Kebangsaan (2010) dan Model Pengajaran ASSURE
(1996).
This study aims to develop a teaching module named PProKom as a guide for
preschool teachers to implement the Project Approach. This module focuses on
guiding teachers in implementing Project Approach to enhance communication skills
among preschoolers based on the PBP model by Katz and Chard (2000), the National
Preschool Standard Curriculum (KPM, 2010), and the ASSURE Instructional Model
(1996). |
---|