Pembinaan Modul Berasaskan Pendekatan Projek Untuk Meningkatkan Kemahiran Berkomunikasi Murid Tadika

Kajian ini bertujuan untuk membina sebuah modul pengajaran sebagai panduan guru prasekolah untuk melaksanakan pendekatan projek. Pembinaan modul berkenaan berfokuskan pemberian bimbingan guru menjalankan Pendekatan Projek untuk menggalakkan beberapa kemahiran berkomunikasi murid prasekolah dengan...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Abdul Rahman, Noor Miza
Format: Thesis
Language:English
Published: 2015
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/30182/1/NOOR_MIZA_BINTI_ABDUL_RAHMAN.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my-usm-ep.30182
record_format uketd_dc
spelling my-usm-ep.301822019-04-12T05:25:48Z Pembinaan Modul Berasaskan Pendekatan Projek Untuk Meningkatkan Kemahiran Berkomunikasi Murid Tadika 2015-02 Abdul Rahman, Noor Miza L7-991 Education (General) Kajian ini bertujuan untuk membina sebuah modul pengajaran sebagai panduan guru prasekolah untuk melaksanakan pendekatan projek. Pembinaan modul berkenaan berfokuskan pemberian bimbingan guru menjalankan Pendekatan Projek untuk menggalakkan beberapa kemahiran berkomunikasi murid prasekolah dengan merujuk Model Pendekatan Projek yang dipelopori oleh Katz dan Chard (2000), Kurikulum Standard Prasekolah Kebangsaan (2010) dan Model Pengajaran ASSURE (1996). This study aims to develop a teaching module named PProKom as a guide for preschool teachers to implement the Project Approach. This module focuses on guiding teachers in implementing Project Approach to enhance communication skills among preschoolers based on the PBP model by Katz and Chard (2000), the National Preschool Standard Curriculum (KPM, 2010), and the ASSURE Instructional Model (1996). 2015-02 Thesis http://eprints.usm.my/30182/ http://eprints.usm.my/30182/1/NOOR_MIZA_BINTI_ABDUL_RAHMAN.pdf application/pdf en public phd doctoral Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan
institution Universiti Sains Malaysia
collection USM Institutional Repository
language English
topic L7-991 Education (General)
spellingShingle L7-991 Education (General)
Abdul Rahman, Noor Miza
Pembinaan Modul Berasaskan Pendekatan Projek Untuk Meningkatkan Kemahiran Berkomunikasi Murid Tadika
description Kajian ini bertujuan untuk membina sebuah modul pengajaran sebagai panduan guru prasekolah untuk melaksanakan pendekatan projek. Pembinaan modul berkenaan berfokuskan pemberian bimbingan guru menjalankan Pendekatan Projek untuk menggalakkan beberapa kemahiran berkomunikasi murid prasekolah dengan merujuk Model Pendekatan Projek yang dipelopori oleh Katz dan Chard (2000), Kurikulum Standard Prasekolah Kebangsaan (2010) dan Model Pengajaran ASSURE (1996). This study aims to develop a teaching module named PProKom as a guide for preschool teachers to implement the Project Approach. This module focuses on guiding teachers in implementing Project Approach to enhance communication skills among preschoolers based on the PBP model by Katz and Chard (2000), the National Preschool Standard Curriculum (KPM, 2010), and the ASSURE Instructional Model (1996).
format Thesis
qualification_name Doctor of Philosophy (PhD.)
qualification_level Doctorate
author Abdul Rahman, Noor Miza
author_facet Abdul Rahman, Noor Miza
author_sort Abdul Rahman, Noor Miza
title Pembinaan Modul Berasaskan Pendekatan Projek Untuk Meningkatkan Kemahiran Berkomunikasi Murid Tadika
title_short Pembinaan Modul Berasaskan Pendekatan Projek Untuk Meningkatkan Kemahiran Berkomunikasi Murid Tadika
title_full Pembinaan Modul Berasaskan Pendekatan Projek Untuk Meningkatkan Kemahiran Berkomunikasi Murid Tadika
title_fullStr Pembinaan Modul Berasaskan Pendekatan Projek Untuk Meningkatkan Kemahiran Berkomunikasi Murid Tadika
title_full_unstemmed Pembinaan Modul Berasaskan Pendekatan Projek Untuk Meningkatkan Kemahiran Berkomunikasi Murid Tadika
title_sort pembinaan modul berasaskan pendekatan projek untuk meningkatkan kemahiran berkomunikasi murid tadika
granting_institution Universiti Sains Malaysia
granting_department Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan
publishDate 2015
url http://eprints.usm.my/30182/1/NOOR_MIZA_BINTI_ABDUL_RAHMAN.pdf
_version_ 1747820302324203520