Pembinaan Modul Berasaskan Pendekatan Projek Untuk Meningkatkan Kemahiran Berkomunikasi Murid Tadika
Kajian ini bertujuan untuk membina sebuah modul pengajaran sebagai panduan guru prasekolah untuk melaksanakan pendekatan projek. Pembinaan modul berkenaan berfokuskan pemberian bimbingan guru menjalankan Pendekatan Projek untuk menggalakkan beberapa kemahiran berkomunikasi murid prasekolah dengan...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2015
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/30182/1/NOOR_MIZA_BINTI_ABDUL_RAHMAN.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my-usm-ep.30182 |
---|---|
record_format |
uketd_dc |
spelling |
my-usm-ep.301822019-04-12T05:25:48Z Pembinaan Modul Berasaskan Pendekatan Projek Untuk Meningkatkan Kemahiran Berkomunikasi Murid Tadika 2015-02 Abdul Rahman, Noor Miza L7-991 Education (General) Kajian ini bertujuan untuk membina sebuah modul pengajaran sebagai panduan guru prasekolah untuk melaksanakan pendekatan projek. Pembinaan modul berkenaan berfokuskan pemberian bimbingan guru menjalankan Pendekatan Projek untuk menggalakkan beberapa kemahiran berkomunikasi murid prasekolah dengan merujuk Model Pendekatan Projek yang dipelopori oleh Katz dan Chard (2000), Kurikulum Standard Prasekolah Kebangsaan (2010) dan Model Pengajaran ASSURE (1996). This study aims to develop a teaching module named PProKom as a guide for preschool teachers to implement the Project Approach. This module focuses on guiding teachers in implementing Project Approach to enhance communication skills among preschoolers based on the PBP model by Katz and Chard (2000), the National Preschool Standard Curriculum (KPM, 2010), and the ASSURE Instructional Model (1996). 2015-02 Thesis http://eprints.usm.my/30182/ http://eprints.usm.my/30182/1/NOOR_MIZA_BINTI_ABDUL_RAHMAN.pdf application/pdf en public phd doctoral Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan |
institution |
Universiti Sains Malaysia |
collection |
USM Institutional Repository |
language |
English |
topic |
L7-991 Education (General) |
spellingShingle |
L7-991 Education (General) Abdul Rahman, Noor Miza Pembinaan Modul Berasaskan Pendekatan Projek Untuk Meningkatkan Kemahiran Berkomunikasi Murid Tadika |
description |
Kajian ini bertujuan untuk membina sebuah modul pengajaran sebagai panduan guru
prasekolah untuk melaksanakan pendekatan projek. Pembinaan modul berkenaan
berfokuskan pemberian bimbingan guru menjalankan Pendekatan Projek untuk
menggalakkan beberapa kemahiran berkomunikasi murid prasekolah dengan
merujuk Model Pendekatan Projek yang dipelopori oleh Katz dan Chard (2000),
Kurikulum Standard Prasekolah Kebangsaan (2010) dan Model Pengajaran ASSURE
(1996).
This study aims to develop a teaching module named PProKom as a guide for
preschool teachers to implement the Project Approach. This module focuses on
guiding teachers in implementing Project Approach to enhance communication skills
among preschoolers based on the PBP model by Katz and Chard (2000), the National
Preschool Standard Curriculum (KPM, 2010), and the ASSURE Instructional Model
(1996). |
format |
Thesis |
qualification_name |
Doctor of Philosophy (PhD.) |
qualification_level |
Doctorate |
author |
Abdul Rahman, Noor Miza |
author_facet |
Abdul Rahman, Noor Miza |
author_sort |
Abdul Rahman, Noor Miza |
title |
Pembinaan Modul Berasaskan
Pendekatan Projek Untuk
Meningkatkan Kemahiran
Berkomunikasi Murid Tadika |
title_short |
Pembinaan Modul Berasaskan
Pendekatan Projek Untuk
Meningkatkan Kemahiran
Berkomunikasi Murid Tadika |
title_full |
Pembinaan Modul Berasaskan
Pendekatan Projek Untuk
Meningkatkan Kemahiran
Berkomunikasi Murid Tadika |
title_fullStr |
Pembinaan Modul Berasaskan
Pendekatan Projek Untuk
Meningkatkan Kemahiran
Berkomunikasi Murid Tadika |
title_full_unstemmed |
Pembinaan Modul Berasaskan
Pendekatan Projek Untuk
Meningkatkan Kemahiran
Berkomunikasi Murid Tadika |
title_sort |
pembinaan modul berasaskan
pendekatan projek untuk
meningkatkan kemahiran
berkomunikasi murid tadika |
granting_institution |
Universiti Sains Malaysia |
granting_department |
Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan |
publishDate |
2015 |
url |
http://eprints.usm.my/30182/1/NOOR_MIZA_BINTI_ABDUL_RAHMAN.pdf |
_version_ |
1747820302324203520 |