The Use Of Webqlm To Enhance Writing Performance In Argumentative Writing

Penyelidikan ini menumpukan kepada pembinaan sebuah alat pembelajaran konstruktivis yang berasaskan web dikenali sebagai Modul Pembelajaran WebQuest atau WebQLM. Penyelidikan ini menyelidik kesan-kesan WebQLM terhadap pencapaian penulisan pelajar dalam penulisan penyanggahan serta tahap penglibat...

全面介绍

Saved in:
书目详细资料
主要作者: Tan Ooi, Leng Choo
格式: Thesis
语言:English
出版: 2014
主题:
在线阅读:http://eprints.usm.my/30212/1/PHD_DISSERTATION_compilation_%282014%29.pdf
标签: 添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
实物特征
总结:Penyelidikan ini menumpukan kepada pembinaan sebuah alat pembelajaran konstruktivis yang berasaskan web dikenali sebagai Modul Pembelajaran WebQuest atau WebQLM. Penyelidikan ini menyelidik kesan-kesan WebQLM terhadap pencapaian penulisan pelajar dalam penulisan penyanggahan serta tahap penglibatan mereka dalam aktiviti-aktiviti WebQLM. WebQLM ini mengandungi empat jenis unit pembelajaran. This study focused on the development of a constructivist web-based learning tool known as WebQuest Learning Module or WebQLM and investigated the effects of WebQLM on students’ writing performance and their level of engagement in all the activities in WebQLM. The designed WebQLM comprises four units of learning. This study employed a mixed methods research design on 68 Form 6 Arts Stream students in an urban school in Penang.