The Use Of Webqlm To Enhance Writing Performance In Argumentative Writing

Penyelidikan ini menumpukan kepada pembinaan sebuah alat pembelajaran konstruktivis yang berasaskan web dikenali sebagai Modul Pembelajaran WebQuest atau WebQLM. Penyelidikan ini menyelidik kesan-kesan WebQLM terhadap pencapaian penulisan pelajar dalam penulisan penyanggahan serta tahap penglibat...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Tan Ooi, Leng Choo
Format: Thesis
Language:English
Published: 2014
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/30212/1/PHD_DISSERTATION_compilation_%282014%29.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my-usm-ep.30212
record_format uketd_dc
spelling my-usm-ep.302122019-04-12T05:26:02Z The Use Of Webqlm To Enhance Writing Performance In Argumentative Writing 2014-08 Tan Ooi, Leng Choo L7-991 Education (General) Penyelidikan ini menumpukan kepada pembinaan sebuah alat pembelajaran konstruktivis yang berasaskan web dikenali sebagai Modul Pembelajaran WebQuest atau WebQLM. Penyelidikan ini menyelidik kesan-kesan WebQLM terhadap pencapaian penulisan pelajar dalam penulisan penyanggahan serta tahap penglibatan mereka dalam aktiviti-aktiviti WebQLM. WebQLM ini mengandungi empat jenis unit pembelajaran. This study focused on the development of a constructivist web-based learning tool known as WebQuest Learning Module or WebQLM and investigated the effects of WebQLM on students’ writing performance and their level of engagement in all the activities in WebQLM. The designed WebQLM comprises four units of learning. This study employed a mixed methods research design on 68 Form 6 Arts Stream students in an urban school in Penang. 2014-08 Thesis http://eprints.usm.my/30212/ http://eprints.usm.my/30212/1/PHD_DISSERTATION_compilation_%282014%29.pdf application/pdf en public phd doctoral Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan
institution Universiti Sains Malaysia
collection USM Institutional Repository
language English
topic L7-991 Education (General)
spellingShingle L7-991 Education (General)
Tan Ooi, Leng Choo
The Use Of Webqlm To Enhance Writing Performance In Argumentative Writing
description Penyelidikan ini menumpukan kepada pembinaan sebuah alat pembelajaran konstruktivis yang berasaskan web dikenali sebagai Modul Pembelajaran WebQuest atau WebQLM. Penyelidikan ini menyelidik kesan-kesan WebQLM terhadap pencapaian penulisan pelajar dalam penulisan penyanggahan serta tahap penglibatan mereka dalam aktiviti-aktiviti WebQLM. WebQLM ini mengandungi empat jenis unit pembelajaran. This study focused on the development of a constructivist web-based learning tool known as WebQuest Learning Module or WebQLM and investigated the effects of WebQLM on students’ writing performance and their level of engagement in all the activities in WebQLM. The designed WebQLM comprises four units of learning. This study employed a mixed methods research design on 68 Form 6 Arts Stream students in an urban school in Penang.
format Thesis
qualification_name Doctor of Philosophy (PhD.)
qualification_level Doctorate
author Tan Ooi, Leng Choo
author_facet Tan Ooi, Leng Choo
author_sort Tan Ooi, Leng Choo
title The Use Of Webqlm To Enhance Writing Performance In Argumentative Writing
title_short The Use Of Webqlm To Enhance Writing Performance In Argumentative Writing
title_full The Use Of Webqlm To Enhance Writing Performance In Argumentative Writing
title_fullStr The Use Of Webqlm To Enhance Writing Performance In Argumentative Writing
title_full_unstemmed The Use Of Webqlm To Enhance Writing Performance In Argumentative Writing
title_sort use of webqlm to enhance writing performance in argumentative writing
granting_institution Universiti Sains Malaysia
granting_department Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan
publishDate 2014
url http://eprints.usm.my/30212/1/PHD_DISSERTATION_compilation_%282014%29.pdf
_version_ 1747820304758996992