Autonomi Guru Dan Amalan Pentaksiran Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Kurikulum Standard Sekolah Rendah (Kssr) Di Sekolah Kluster
Kajian ini bertujuan untuk mengenal pasti pandangan guru tentang amalan autonomi dan amalan pentaksiran serta nilai yang dipegang tentang pentaksiran di Sekolah Kluster Malaysia. The aim of the study is to identify teacher’s view of autonomy, their assessment practices and the value they hold...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2015
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/30321/1/RAVIKUMAR.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my-usm-ep.30321 |
---|---|
record_format |
uketd_dc |
spelling |
my-usm-ep.303212019-04-12T05:25:50Z Autonomi Guru Dan Amalan Pentaksiran Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Kurikulum Standard Sekolah Rendah (Kssr) Di Sekolah Kluster 2015-01 K.varatharaj, Ravikumar L7-991 Education (General) Kajian ini bertujuan untuk mengenal pasti pandangan guru tentang amalan autonomi dan amalan pentaksiran serta nilai yang dipegang tentang pentaksiran di Sekolah Kluster Malaysia. The aim of the study is to identify teacher’s view of autonomy, their assessment practices and the value they hold about the assessment in Malaysian Cluster Schools. This study is also aimed at identifying the relation between teacher autonomy and assessment practices as well as the value they hold about assessment. 2015-01 Thesis http://eprints.usm.my/30321/ http://eprints.usm.my/30321/1/RAVIKUMAR.pdf application/pdf en public phd doctoral Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan |
institution |
Universiti Sains Malaysia |
collection |
USM Institutional Repository |
language |
English |
topic |
L7-991 Education (General) |
spellingShingle |
L7-991 Education (General) K.varatharaj, Ravikumar Autonomi Guru Dan Amalan Pentaksiran Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Kurikulum Standard Sekolah Rendah (Kssr) Di Sekolah Kluster |
description |
Kajian ini bertujuan untuk mengenal pasti pandangan guru tentang amalan autonomi
dan amalan pentaksiran serta nilai yang dipegang tentang pentaksiran di Sekolah
Kluster Malaysia.
The aim of the study is to identify teacher’s view of autonomy, their assessment
practices and the value they hold about the assessment in Malaysian Cluster Schools.
This study is also aimed at identifying the relation between teacher autonomy and
assessment practices as well as the value they hold about assessment. |
format |
Thesis |
qualification_name |
Doctor of Philosophy (PhD.) |
qualification_level |
Doctorate |
author |
K.varatharaj, Ravikumar |
author_facet |
K.varatharaj, Ravikumar |
author_sort |
K.varatharaj, Ravikumar |
title |
Autonomi Guru Dan Amalan Pentaksiran
Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran
Kurikulum Standard Sekolah Rendah (Kssr)
Di Sekolah Kluster |
title_short |
Autonomi Guru Dan Amalan Pentaksiran
Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran
Kurikulum Standard Sekolah Rendah (Kssr)
Di Sekolah Kluster |
title_full |
Autonomi Guru Dan Amalan Pentaksiran
Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran
Kurikulum Standard Sekolah Rendah (Kssr)
Di Sekolah Kluster |
title_fullStr |
Autonomi Guru Dan Amalan Pentaksiran
Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran
Kurikulum Standard Sekolah Rendah (Kssr)
Di Sekolah Kluster |
title_full_unstemmed |
Autonomi Guru Dan Amalan Pentaksiran
Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran
Kurikulum Standard Sekolah Rendah (Kssr)
Di Sekolah Kluster |
title_sort |
autonomi guru dan amalan pentaksiran
dalam pengajaran dan pembelajaran
kurikulum standard sekolah rendah (kssr)
di sekolah kluster |
granting_institution |
Universiti Sains Malaysia |
granting_department |
Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan |
publishDate |
2015 |
url |
http://eprints.usm.my/30321/1/RAVIKUMAR.pdf |
_version_ |
1747820310120366080 |