Gaya Pembelajaran Dalam Kalangan Pelajar Kurang Upaya Tumpuan Dan Hiperaktif (Adhd)
Gaya pembelajaran merupakan indikator penting untuk meningkatkan kualiti pembelajaran seseorang pelajar. Kajian telah dijalankan bertujuan untuk menganalisis gaya pembelajaran paling dominan dalam kalangan pelajar ADHD. Soal selidik digunakan untuk memperoleh data dan seramai 235 responden dinila...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2015
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/30325/1/ROSHIZA.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my-usm-ep.30325 |
---|---|
record_format |
uketd_dc |
spelling |
my-usm-ep.303252019-04-12T05:25:48Z Gaya Pembelajaran Dalam Kalangan Pelajar Kurang Upaya Tumpuan Dan Hiperaktif (Adhd) 2015-02 Abdul Wahab, Roshiza L7-991 Education (General) Gaya pembelajaran merupakan indikator penting untuk meningkatkan kualiti pembelajaran seseorang pelajar. Kajian telah dijalankan bertujuan untuk menganalisis gaya pembelajaran paling dominan dalam kalangan pelajar ADHD. Soal selidik digunakan untuk memperoleh data dan seramai 235 responden dinilai oleh guru pelajar berkenaan dengan menjawab borang soal selidik. Manakala, kaedah pemerhatian menggunakan senarai semak pemerhatian dan protokol temu bual digunakan bagi mengumpul data kualitatif. Learning style is an important indicator to improve the quality of student learning. The study was conducted to analyze the most dominant learning styles among students with ADHD. Questionnaires were used to obtain data and a total of 235 respondents rated by their teachers by answering the questionnaire. Meanwhile, the observation method using the observation checklist and interview protocol used to collect qualitative data. 2015-02 Thesis http://eprints.usm.my/30325/ http://eprints.usm.my/30325/1/ROSHIZA.pdf application/pdf en public phd doctoral Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan |
institution |
Universiti Sains Malaysia |
collection |
USM Institutional Repository |
language |
English |
topic |
L7-991 Education (General) |
spellingShingle |
L7-991 Education (General) Abdul Wahab, Roshiza Gaya Pembelajaran Dalam Kalangan Pelajar Kurang Upaya Tumpuan Dan Hiperaktif (Adhd) |
description |
Gaya pembelajaran merupakan indikator penting untuk meningkatkan kualiti
pembelajaran seseorang pelajar. Kajian telah dijalankan bertujuan untuk
menganalisis gaya pembelajaran paling dominan dalam kalangan pelajar ADHD.
Soal selidik digunakan untuk memperoleh data dan seramai 235 responden dinilai
oleh guru pelajar berkenaan dengan menjawab borang soal selidik. Manakala,
kaedah pemerhatian menggunakan senarai semak pemerhatian dan protokol temu
bual digunakan bagi mengumpul data kualitatif.
Learning style is an important indicator to improve the quality of student learning.
The study was conducted to analyze the most dominant learning styles among
students with ADHD. Questionnaires were used to obtain data and a total of 235
respondents rated by their teachers by answering the questionnaire. Meanwhile, the
observation method using the observation checklist and interview protocol used to
collect qualitative data. |
format |
Thesis |
qualification_name |
Doctor of Philosophy (PhD.) |
qualification_level |
Doctorate |
author |
Abdul Wahab, Roshiza |
author_facet |
Abdul Wahab, Roshiza |
author_sort |
Abdul Wahab, Roshiza |
title |
Gaya Pembelajaran Dalam Kalangan
Pelajar Kurang Upaya Tumpuan Dan
Hiperaktif (Adhd) |
title_short |
Gaya Pembelajaran Dalam Kalangan
Pelajar Kurang Upaya Tumpuan Dan
Hiperaktif (Adhd) |
title_full |
Gaya Pembelajaran Dalam Kalangan
Pelajar Kurang Upaya Tumpuan Dan
Hiperaktif (Adhd) |
title_fullStr |
Gaya Pembelajaran Dalam Kalangan
Pelajar Kurang Upaya Tumpuan Dan
Hiperaktif (Adhd) |
title_full_unstemmed |
Gaya Pembelajaran Dalam Kalangan
Pelajar Kurang Upaya Tumpuan Dan
Hiperaktif (Adhd) |
title_sort |
gaya pembelajaran dalam kalangan
pelajar kurang upaya tumpuan dan
hiperaktif (adhd) |
granting_institution |
Universiti Sains Malaysia |
granting_department |
Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan |
publishDate |
2015 |
url |
http://eprints.usm.my/30325/1/ROSHIZA.pdf |
_version_ |
1747820311093444608 |