The Effect Of Ict Integration In The Use Of Inquiry Method On Pre-Service Teachers’ Achievement In Social Studies (Citizenship) Education In Nigerian Colleges Of Education

Ilham untuk kajian ini tercetus daripada kebimbangan terhadap kurangnya minat dan penggunaan ICT dalam amalan pendidikan oleh guru-guru di sekolah Nigeria. Menurut sorotan kajian, kurangnya minat guru terhadap penggunaan ICT dalam pendidikan boleh dikaitkan dengan ‘kekurangan fokus’ dan ‘tahap in...

全面介绍

Saved in:
书目详细资料
主要作者: Garba, Sani
格式: Thesis
语言:English
出版: 2013
主题:
在线阅读:http://eprints.usm.my/30332/1/Sani_Ph.D_Thesis_submitted_to_IPS.pdf
标签: 添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
实物特征
总结:Ilham untuk kajian ini tercetus daripada kebimbangan terhadap kurangnya minat dan penggunaan ICT dalam amalan pendidikan oleh guru-guru di sekolah Nigeria. Menurut sorotan kajian, kurangnya minat guru terhadap penggunaan ICT dalam pendidikan boleh dikaitkan dengan ‘kekurangan fokus’ dan ‘tahap integrasi ICT yang rendah’ dalam pendidikan dan latihan keguruan di Nigeria. This study was inspired by a concern over the low level of interest and usage of ICT in educational practices by teachers in Nigerian schools. As established in literature, teachers’ low level of interest towards the usage of ICT in educational practices is associated with the ‘lack of focus’ and ‘poor state of ICT integration’ in teacher education and training in Nigeria.