Factors Influencing Malaysian Consumers’ Purchase Intention On Enviromental Friendly Lighting Products In Malaysia

Kajian ini dijalankan dengan menunjukkan penyesuaian Teori Tingkah Laku Terancang (TPB), untuk mengkaji faktor-faktor yang mempengaruhi niat pembelian pengguna Malaysia terhadap produk lampu mesra alam (LED) dan bagaimana niat pembelian mempengaruhi kesanggupan mereka berbelanja untuk produk lamp...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Chuar , Pei Ling
Format: Thesis
Language:English
Published: 2015
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/30366/1/Thesis_%28SGSM_018113%29.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Kajian ini dijalankan dengan menunjukkan penyesuaian Teori Tingkah Laku Terancang (TPB), untuk mengkaji faktor-faktor yang mempengaruhi niat pembelian pengguna Malaysia terhadap produk lampu mesra alam (LED) dan bagaimana niat pembelian mempengaruhi kesanggupan mereka berbelanja untuk produk lampu ini. Soal selidik tadbir sendiri telah direka dengan menggunakan skala yang ditetapkan. This study demonstrates the adaptation of Theory of Planned Behaviour (TPB) to examine the factors influencing Malaysian consumers’ purchase intention towards environmental friendly lighting products (LED) and how purchase intention affects their willingness to pay for the related lighting products. A self-administered questionnaire was designed using established scales