The Effects Of Sms-Based Learning Towards Undergraduates’ Motivation And Performance

Ciri-ciri unik telefon bimbit ialah fleksibiliti dan kebolehpercayaan SMS. Ini telah memperkenalkan pedagogi inovasi baru dalam sistem pembelajaran yang sedia ada. Reka bentuk pengajaran (ID) memainkan peranan penting dalam proses pengajaran dan pembelajaran. Kajian ini menyiasat keberkesanan ID...

全面介绍

Saved in:
书目详细资料
主要作者: Narayanansamy, Mahalecumy
格式: Thesis
语言:English
出版: 2015
主题:
在线阅读:http://eprints.usm.my/30373/1/Thesis_Maha.pdf
标签: 添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
实物特征
总结:Ciri-ciri unik telefon bimbit ialah fleksibiliti dan kebolehpercayaan SMS. Ini telah memperkenalkan pedagogi inovasi baru dalam sistem pembelajaran yang sedia ada. Reka bentuk pengajaran (ID) memainkan peranan penting dalam proses pengajaran dan pembelajaran. Kajian ini menyiasat keberkesanan ID berdasarkan kajian oleh Park (2011) iaitu rangka kerja pedagogi yang diubahsuai pada “mobile learning” (m-pembelajaran) terhadap motivasi pelajar sepenuh masa Pengurusan. The unique features of mobile phones, the flexibility and reliability of SMS introduced a new pedagogical innovation in the existing learning system. Instructional design (ID) plays a crucial role in teaching and learning process. This study investigated the effectiveness of ID based on Park’s (2011) modified pedagogical framework of mobile learning towards full time Management students’ motivation.