The Effects Of Direct Instruction Of Academic Formulas (Diaf) Framework On Academic Writing Performance At The Higher Educational Institution

Ramai pelajar yang mengikuti pendidikan peringkat tertiari di institusiinstitusi pengajian tinggi di Malaysia masih kekurangan himpunan perbendaharaan kata akademik yang seterusnya membawa kepada prestasi penulisan akademik yang lemah. Kajian ini telah membangunkan satu rangka kerja pengajaran lan...

全面介紹

Saved in:
書目詳細資料
主要作者: Ab Manan, Nor Ashikin
格式: Thesis
語言:English
出版: 2015
主題:
在線閱讀:http://eprints.usm.my/30384/1/Thesis_Nor_Ashikin_Ab_Manan_2015.pdf
標簽: 添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
實物特徵
總結:Ramai pelajar yang mengikuti pendidikan peringkat tertiari di institusiinstitusi pengajian tinggi di Malaysia masih kekurangan himpunan perbendaharaan kata akademik yang seterusnya membawa kepada prestasi penulisan akademik yang lemah. Kajian ini telah membangunkan satu rangka kerja pengajaran langsung formula akademik yang digabungkan ke dalam kursus penulisan akademik. Many undergraduates pursuing tertiary level education at institutions of higher learning in Malaysia lack academic vocabulary repertoire which consequently leads to their poor academic writing performance. The study has developed a framework for academic formula instruction to be incorporated into an academic writing course. The main objective of the study was to investigate whether incorporating direct instruction of academic formulas (DIAF) would be effective in enhancing the students’ receptive knowledge of the target academic formulas (TAF) and their academic writing performance.