Keberkesanan Modul Bacaan Bergred Bagi Membantu Murid Linus Tegar Dalam Kemahiran Membaca Kvkv
Kajian ini dijalankan untuk menguji keberkesanan pembelajaran dan pengajaran menggunakan Modul Bacaan Bergred terhadap murid Linus tegar. Kajian ini melibatkan serami enam orang murid Linus tegar dari sebuah sekolah rendah di daerah Seberang Perai Tengah, Pulau Pinang. Dalam Kajian ini, Modul Bac...
Saved in:
主要作者: | |
---|---|
格式: | Thesis |
語言: | English |
出版: |
2014
|
主題: | |
在線閱讀: | http://eprints.usm.my/30391/1/TUZANA_MOHAMAD.pdf |
標簽: |
添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
|
總結: | Kajian ini dijalankan untuk menguji keberkesanan pembelajaran dan pengajaran
menggunakan Modul Bacaan Bergred terhadap murid Linus tegar. Kajian ini melibatkan
serami enam orang murid Linus tegar dari sebuah sekolah rendah di daerah Seberang Perai
Tengah, Pulau Pinang. Dalam Kajian ini, Modul Bacaan Bergred memberi tumpuan terhadap
aspek-aspek kemahiran membaca Bahasa Melayu yang melibatkan perkataan suku kata
terbuka konsonan – vokal – konsonan – vokal (KVKV). Data dikumpul dan diukur melalui
ujian pra, ujian pos, dan ujian-ujian sesi pembelajaran (rawatan). Data dianalisis secara
diskriptif dengan menggunakan peratusan.
This study was carried out to ascertain the effectiveness of using the Graded Reading module
in the learning-teaching environment. This study involved 6 pupils in the Linus programme.
In this study, the Graded Reading module puts emphasis on the skills of reading in Malay
focusing on the consonant-vocal-consonant vocal patterns. |
---|