Sensitiviti Dan Kompetensi Kepelbagaian Budaya Dalam Kalangan Guru Pelbagai Etnik Di Sekolah Menengah Kebangsaan Di Malaysia

Kajian ini bertujuan untuk mengenal pasti sensitiviti dan kompetensi kepelbagaian budaya dalam kalangan guru pelbagai etnik di Sekolah Menengah Kebangsaan di Malaysia. Kajian ini juga turut mengkaji sama ada persekitaran sekolah yang terdiri daripada murid pelbagai etnik dan etnosentrisme merupak...

全面介绍

Saved in:
书目详细资料
主要作者: Ahmad, Yasmin
格式: Thesis
语言:English
出版: 2014
主题:
在线阅读:http://eprints.usm.my/30406/1/Yasmin_Ahmad_-_2014_-_PhD.pdf
标签: 添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
实物特征
总结:Kajian ini bertujuan untuk mengenal pasti sensitiviti dan kompetensi kepelbagaian budaya dalam kalangan guru pelbagai etnik di Sekolah Menengah Kebangsaan di Malaysia. Kajian ini juga turut mengkaji sama ada persekitaran sekolah yang terdiri daripada murid pelbagai etnik dan etnosentrisme merupakan peramal kepada sensitiviti dan kompetensi kepelbagaian budaya dalam kalangan guru. This study aims to identify multicultural sensitivity and competency among multiethnic teachers at National Secondary School in Malaysia. This study also examines whether the school environment consisting of students from various ethnic and ethnocentrism are predictors of multicultural sensitivity and competency among teachers. Multicultural sensitivity and competency among teachers were also identified based on the views of pupils.