Pembinaan Model Konsepsi Dan Amalan Pentaksiran Guru

Kajian tinjauan terhadap Konsepsi dan Amalan Pentaksiran Guru (KAPG) melibatkan 396 orang guru sampel dari 127 buah sekolah di negeri Perak. Tumpuan kajian adalah untuk menilai ciri-ciri psikometrik instrumen melalui pembinaan model KAPG yang dibentuk. Kajian turut mengenal pasti hubungan di anta...

全面介紹

Saved in:
書目詳細資料
主要作者: Abd. Rahman, Yusni
格式: Thesis
語言:English
出版: 2014
主題:
在線閱讀:http://eprints.usm.my/30407/1/YUSNI_RAHMAN.pdf
標簽: 添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
實物特徵
總結:Kajian tinjauan terhadap Konsepsi dan Amalan Pentaksiran Guru (KAPG) melibatkan 396 orang guru sampel dari 127 buah sekolah di negeri Perak. Tumpuan kajian adalah untuk menilai ciri-ciri psikometrik instrumen melalui pembinaan model KAPG yang dibentuk. Kajian turut mengenal pasti hubungan di antara konsepsi dan amalan pentaksiran guru. This is a survey research on Teacher’s Conceptions and Assessment Practices (TCoAP) involving 396 sample of teachers from 127 schools in Perak. The focus of the study was to evaluate the psychometric characteristics of TCoAP instrument through the development of the TCoAP model.