Komunikasi Dalam Penyelesaian Masalah Matematik Dalam Kalangan Murid Tingkatan Empat
Komunikasi dan penyelesaian masalah merupakan dua aspek penting dalam pengajaran dan pembelajaran Matematik. Berasaskan teori aktiviti dan teori penghujahan, kajian kualitatif ini bertujuan untuk meneroka kemahiran komunikasi pelajar semasa mereka berbincang dalam kumpulan. Communication and...
Saved in:
主要作者: | |
---|---|
格式: | Thesis |
语言: | English |
出版: |
2014
|
主题: | |
在线阅读: | http://eprints.usm.my/30408/1/ZAHARAH_HUSSIN.pdf |
标签: |
添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
|
总结: | Komunikasi dan penyelesaian masalah merupakan dua aspek penting dalam
pengajaran dan pembelajaran Matematik. Berasaskan teori aktiviti dan teori
penghujahan, kajian kualitatif ini bertujuan untuk meneroka kemahiran komunikasi
pelajar semasa mereka berbincang dalam kumpulan.
Communication and problem solving are two important aspects in teaching and
learning mathematics. Based on activity and argumentation theories, this qualitative
research explores communication skills in mathematical problem solving when
students work in groups. |
---|