Komunikasi Dalam Penyelesaian Masalah Matematik Dalam Kalangan Murid Tingkatan Empat
Komunikasi dan penyelesaian masalah merupakan dua aspek penting dalam pengajaran dan pembelajaran Matematik. Berasaskan teori aktiviti dan teori penghujahan, kajian kualitatif ini bertujuan untuk meneroka kemahiran komunikasi pelajar semasa mereka berbincang dalam kumpulan. Communication and...
Saved in:
主要作者: | |
---|---|
格式: | Thesis |
语言: | English |
出版: |
2014
|
主题: | |
在线阅读: | http://eprints.usm.my/30408/1/ZAHARAH_HUSSIN.pdf |
标签: |
添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
|
id |
my-usm-ep.30408 |
---|---|
record_format |
uketd_dc |
spelling |
my-usm-ep.304082019-04-12T05:26:02Z Komunikasi Dalam Penyelesaian Masalah Matematik Dalam Kalangan Murid Tingkatan Empat 2014-06 Hussin, Zaharah L7-991 Education (General) Komunikasi dan penyelesaian masalah merupakan dua aspek penting dalam pengajaran dan pembelajaran Matematik. Berasaskan teori aktiviti dan teori penghujahan, kajian kualitatif ini bertujuan untuk meneroka kemahiran komunikasi pelajar semasa mereka berbincang dalam kumpulan. Communication and problem solving are two important aspects in teaching and learning mathematics. Based on activity and argumentation theories, this qualitative research explores communication skills in mathematical problem solving when students work in groups. 2014-06 Thesis http://eprints.usm.my/30408/ http://eprints.usm.my/30408/1/ZAHARAH_HUSSIN.pdf application/pdf en public phd doctoral Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan |
institution |
Universiti Sains Malaysia |
collection |
USM Institutional Repository |
language |
English |
topic |
L7-991 Education (General) |
spellingShingle |
L7-991 Education (General) Hussin, Zaharah Komunikasi Dalam Penyelesaian Masalah Matematik Dalam Kalangan Murid Tingkatan Empat |
description |
Komunikasi dan penyelesaian masalah merupakan dua aspek penting dalam
pengajaran dan pembelajaran Matematik. Berasaskan teori aktiviti dan teori
penghujahan, kajian kualitatif ini bertujuan untuk meneroka kemahiran komunikasi
pelajar semasa mereka berbincang dalam kumpulan.
Communication and problem solving are two important aspects in teaching and
learning mathematics. Based on activity and argumentation theories, this qualitative
research explores communication skills in mathematical problem solving when
students work in groups. |
format |
Thesis |
qualification_name |
Doctor of Philosophy (PhD.) |
qualification_level |
Doctorate |
author |
Hussin, Zaharah |
author_facet |
Hussin, Zaharah |
author_sort |
Hussin, Zaharah |
title |
Komunikasi Dalam Penyelesaian Masalah Matematik
Dalam Kalangan Murid Tingkatan Empat |
title_short |
Komunikasi Dalam Penyelesaian Masalah Matematik
Dalam Kalangan Murid Tingkatan Empat |
title_full |
Komunikasi Dalam Penyelesaian Masalah Matematik
Dalam Kalangan Murid Tingkatan Empat |
title_fullStr |
Komunikasi Dalam Penyelesaian Masalah Matematik
Dalam Kalangan Murid Tingkatan Empat |
title_full_unstemmed |
Komunikasi Dalam Penyelesaian Masalah Matematik
Dalam Kalangan Murid Tingkatan Empat |
title_sort |
komunikasi dalam penyelesaian masalah matematik
dalam kalangan murid tingkatan empat |
granting_institution |
Universiti Sains Malaysia |
granting_department |
Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan |
publishDate |
2014 |
url |
http://eprints.usm.my/30408/1/ZAHARAH_HUSSIN.pdf |
_version_ |
1747820330369417216 |