Komunikasi Dalam Penyelesaian Masalah Matematik Dalam Kalangan Murid Tingkatan Empat

Komunikasi dan penyelesaian masalah merupakan dua aspek penting dalam pengajaran dan pembelajaran Matematik. Berasaskan teori aktiviti dan teori penghujahan, kajian kualitatif ini bertujuan untuk meneroka kemahiran komunikasi pelajar semasa mereka berbincang dalam kumpulan. Communication and...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Hussin, Zaharah
Format: Thesis
Language:English
Published: 2014
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/30408/1/ZAHARAH_HUSSIN.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my-usm-ep.30408
record_format uketd_dc
spelling my-usm-ep.304082019-04-12T05:26:02Z Komunikasi Dalam Penyelesaian Masalah Matematik Dalam Kalangan Murid Tingkatan Empat 2014-06 Hussin, Zaharah L7-991 Education (General) Komunikasi dan penyelesaian masalah merupakan dua aspek penting dalam pengajaran dan pembelajaran Matematik. Berasaskan teori aktiviti dan teori penghujahan, kajian kualitatif ini bertujuan untuk meneroka kemahiran komunikasi pelajar semasa mereka berbincang dalam kumpulan. Communication and problem solving are two important aspects in teaching and learning mathematics. Based on activity and argumentation theories, this qualitative research explores communication skills in mathematical problem solving when students work in groups. 2014-06 Thesis http://eprints.usm.my/30408/ http://eprints.usm.my/30408/1/ZAHARAH_HUSSIN.pdf application/pdf en public phd doctoral Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan
institution Universiti Sains Malaysia
collection USM Institutional Repository
language English
topic L7-991 Education (General)
spellingShingle L7-991 Education (General)
Hussin, Zaharah
Komunikasi Dalam Penyelesaian Masalah Matematik Dalam Kalangan Murid Tingkatan Empat
description Komunikasi dan penyelesaian masalah merupakan dua aspek penting dalam pengajaran dan pembelajaran Matematik. Berasaskan teori aktiviti dan teori penghujahan, kajian kualitatif ini bertujuan untuk meneroka kemahiran komunikasi pelajar semasa mereka berbincang dalam kumpulan. Communication and problem solving are two important aspects in teaching and learning mathematics. Based on activity and argumentation theories, this qualitative research explores communication skills in mathematical problem solving when students work in groups.
format Thesis
qualification_name Doctor of Philosophy (PhD.)
qualification_level Doctorate
author Hussin, Zaharah
author_facet Hussin, Zaharah
author_sort Hussin, Zaharah
title Komunikasi Dalam Penyelesaian Masalah Matematik Dalam Kalangan Murid Tingkatan Empat
title_short Komunikasi Dalam Penyelesaian Masalah Matematik Dalam Kalangan Murid Tingkatan Empat
title_full Komunikasi Dalam Penyelesaian Masalah Matematik Dalam Kalangan Murid Tingkatan Empat
title_fullStr Komunikasi Dalam Penyelesaian Masalah Matematik Dalam Kalangan Murid Tingkatan Empat
title_full_unstemmed Komunikasi Dalam Penyelesaian Masalah Matematik Dalam Kalangan Murid Tingkatan Empat
title_sort komunikasi dalam penyelesaian masalah matematik dalam kalangan murid tingkatan empat
granting_institution Universiti Sains Malaysia
granting_department Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan
publishDate 2014
url http://eprints.usm.my/30408/1/ZAHARAH_HUSSIN.pdf
_version_ 1747820330369417216