Analisis Kesilapan Dalam Pengembangan Dan Pemfaktoran Ungkapan Aljabar Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan Empat

Kajian ini bertujuan untuk mengenal pasti jenis-jenis kesilapan yang sering dilakukan oleh pelajar Tingkatan Empat dalam pengembangan dan pemfaktoran ungkapan aljabar. Responden kajian ini terdiri daripada 133 orang pelajar Tingkatan Empat dari dua buah sekolah menengah di negeri Perak. Untuk mengan...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Radah Krishna, Shankar
Format: Thesis
Language:English
Published: 2015
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/30409/1/SHANKAR_RADAH_KRISHNA24.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my-usm-ep.30409
record_format uketd_dc
spelling my-usm-ep.304092019-04-12T05:25:42Z Analisis Kesilapan Dalam Pengembangan Dan Pemfaktoran Ungkapan Aljabar Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan Empat 2015-07 Radah Krishna, Shankar L Education (General) Kajian ini bertujuan untuk mengenal pasti jenis-jenis kesilapan yang sering dilakukan oleh pelajar Tingkatan Empat dalam pengembangan dan pemfaktoran ungkapan aljabar. Responden kajian ini terdiri daripada 133 orang pelajar Tingkatan Empat dari dua buah sekolah menengah di negeri Perak. Untuk menganalisis data, pendekatan kuantitatif telah digunakan. The main purpose of this study was to identify the various types of errors made by Form Four students in algebraic expansion and factorization. This study involved a total of 133 Form Four students from two secondary schools in Perak 2015-07 Thesis http://eprints.usm.my/30409/ http://eprints.usm.my/30409/1/SHANKAR_RADAH_KRISHNA24.pdf application/pdf en public masters Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan (School of Educational Studies)
institution Universiti Sains Malaysia
collection USM Institutional Repository
language English
topic L Education (General)
spellingShingle L Education (General)
Radah Krishna, Shankar
Analisis Kesilapan Dalam Pengembangan Dan Pemfaktoran Ungkapan Aljabar Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan Empat
description Kajian ini bertujuan untuk mengenal pasti jenis-jenis kesilapan yang sering dilakukan oleh pelajar Tingkatan Empat dalam pengembangan dan pemfaktoran ungkapan aljabar. Responden kajian ini terdiri daripada 133 orang pelajar Tingkatan Empat dari dua buah sekolah menengah di negeri Perak. Untuk menganalisis data, pendekatan kuantitatif telah digunakan. The main purpose of this study was to identify the various types of errors made by Form Four students in algebraic expansion and factorization. This study involved a total of 133 Form Four students from two secondary schools in Perak
format Thesis
qualification_level Master's degree
author Radah Krishna, Shankar
author_facet Radah Krishna, Shankar
author_sort Radah Krishna, Shankar
title Analisis Kesilapan Dalam Pengembangan Dan Pemfaktoran Ungkapan Aljabar Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan Empat
title_short Analisis Kesilapan Dalam Pengembangan Dan Pemfaktoran Ungkapan Aljabar Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan Empat
title_full Analisis Kesilapan Dalam Pengembangan Dan Pemfaktoran Ungkapan Aljabar Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan Empat
title_fullStr Analisis Kesilapan Dalam Pengembangan Dan Pemfaktoran Ungkapan Aljabar Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan Empat
title_full_unstemmed Analisis Kesilapan Dalam Pengembangan Dan Pemfaktoran Ungkapan Aljabar Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan Empat
title_sort analisis kesilapan dalam pengembangan dan pemfaktoran ungkapan aljabar dalam kalangan pelajar tingkatan empat
granting_institution Universiti Sains Malaysia
granting_department Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan (School of Educational Studies)
publishDate 2015
url http://eprints.usm.my/30409/1/SHANKAR_RADAH_KRISHNA24.pdf
_version_ 1747820330613735424