Kajian Kes Penggunaan Konsep Permainan Dalam Pengajaran Seni Muzik Kepada Pelajar Kelas Sepuluh Di Sekolah Menengah Atas Deli Murni Sibolangit Indonesia : Gabungan Dan Adaptasi Teori Permainan Kooperatif Parten Dan Teori Kontraktivisme Vygotsky

Tujuan kajian ini adalah untuk membentuk pelan pengajaran seni muzik kelas kesepuluh sekolah menengah atas dengan menggunakan pendekatan permainan untuk membantu pelajar dalam belajar unsur – unsur muzik. The aim of this study was to develop music lesson plans for students in the tenth grade o...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Nababan, Rebecca Octary Rossy
Format: Thesis
Language:English
Published: 2015
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/30413/1/Rebecca_Octary.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my-usm-ep.30413
record_format uketd_dc
spelling my-usm-ep.304132019-04-12T05:25:42Z Kajian Kes Penggunaan Konsep Permainan Dalam Pengajaran Seni Muzik Kepada Pelajar Kelas Sepuluh Di Sekolah Menengah Atas Deli Murni Sibolangit Indonesia : Gabungan Dan Adaptasi Teori Permainan Kooperatif Parten Dan Teori Kontraktivisme Vygotsky 2015-07 Nababan, Rebecca Octary Rossy NX Arts in general Tujuan kajian ini adalah untuk membentuk pelan pengajaran seni muzik kelas kesepuluh sekolah menengah atas dengan menggunakan pendekatan permainan untuk membantu pelajar dalam belajar unsur – unsur muzik. The aim of this study was to develop music lesson plans for students in the tenth grade of high school by using a game method to assist in learning the elements of music. 2015-07 Thesis http://eprints.usm.my/30413/ http://eprints.usm.my/30413/1/Rebecca_Octary.pdf application/pdf en public masters Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian Seni (School of Arts)
institution Universiti Sains Malaysia
collection USM Institutional Repository
language English
topic NX Arts in general
spellingShingle NX Arts in general
Nababan, Rebecca Octary Rossy
Kajian Kes Penggunaan Konsep Permainan Dalam Pengajaran Seni Muzik Kepada Pelajar Kelas Sepuluh Di Sekolah Menengah Atas Deli Murni Sibolangit Indonesia : Gabungan Dan Adaptasi Teori Permainan Kooperatif Parten Dan Teori Kontraktivisme Vygotsky
description Tujuan kajian ini adalah untuk membentuk pelan pengajaran seni muzik kelas kesepuluh sekolah menengah atas dengan menggunakan pendekatan permainan untuk membantu pelajar dalam belajar unsur – unsur muzik. The aim of this study was to develop music lesson plans for students in the tenth grade of high school by using a game method to assist in learning the elements of music.
format Thesis
qualification_level Master's degree
author Nababan, Rebecca Octary Rossy
author_facet Nababan, Rebecca Octary Rossy
author_sort Nababan, Rebecca Octary Rossy
title Kajian Kes Penggunaan Konsep Permainan Dalam Pengajaran Seni Muzik Kepada Pelajar Kelas Sepuluh Di Sekolah Menengah Atas Deli Murni Sibolangit Indonesia : Gabungan Dan Adaptasi Teori Permainan Kooperatif Parten Dan Teori Kontraktivisme Vygotsky
title_short Kajian Kes Penggunaan Konsep Permainan Dalam Pengajaran Seni Muzik Kepada Pelajar Kelas Sepuluh Di Sekolah Menengah Atas Deli Murni Sibolangit Indonesia : Gabungan Dan Adaptasi Teori Permainan Kooperatif Parten Dan Teori Kontraktivisme Vygotsky
title_full Kajian Kes Penggunaan Konsep Permainan Dalam Pengajaran Seni Muzik Kepada Pelajar Kelas Sepuluh Di Sekolah Menengah Atas Deli Murni Sibolangit Indonesia : Gabungan Dan Adaptasi Teori Permainan Kooperatif Parten Dan Teori Kontraktivisme Vygotsky
title_fullStr Kajian Kes Penggunaan Konsep Permainan Dalam Pengajaran Seni Muzik Kepada Pelajar Kelas Sepuluh Di Sekolah Menengah Atas Deli Murni Sibolangit Indonesia : Gabungan Dan Adaptasi Teori Permainan Kooperatif Parten Dan Teori Kontraktivisme Vygotsky
title_full_unstemmed Kajian Kes Penggunaan Konsep Permainan Dalam Pengajaran Seni Muzik Kepada Pelajar Kelas Sepuluh Di Sekolah Menengah Atas Deli Murni Sibolangit Indonesia : Gabungan Dan Adaptasi Teori Permainan Kooperatif Parten Dan Teori Kontraktivisme Vygotsky
title_sort kajian kes penggunaan konsep permainan dalam pengajaran seni muzik kepada pelajar kelas sepuluh di sekolah menengah atas deli murni sibolangit indonesia : gabungan dan adaptasi teori permainan kooperatif parten dan teori kontraktivisme vygotsky
granting_institution Universiti Sains Malaysia
granting_department Pusat Pengajian Seni (School of Arts)
publishDate 2015
url http://eprints.usm.my/30413/1/Rebecca_Octary.pdf
_version_ 1747820331579473920