The Factors Of Influencing The Climate Change Adaptation Disclosure Among The Companies In Asia Pasific Region

Perubahan iklim merupakan isu utama sosial yang meningkatkan kebimbangan kepada kerajaan , orang awam dan perniagaan terutamanya bagi orang-orang industri dianggap sebagai pemancar besar rumah hijau. Kenyataan masalah bagi kajian ini adalah untuk mengkaji hubungan antara dimensi budaya negara luar s...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Athinarayanan, Athivagar
Format: Thesis
Language:English
Published: 2015
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/30611/1/ATHIVAGAR_ATHINARAYANAN.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Perubahan iklim merupakan isu utama sosial yang meningkatkan kebimbangan kepada kerajaan , orang awam dan perniagaan terutamanya bagi orang-orang industri dianggap sebagai pemancar besar rumah hijau. Kenyataan masalah bagi kajian ini adalah untuk mengkaji hubungan antara dimensi budaya negara luar seperti jarak kuasa , ketidakpastian mengelakkan , individualisme dan kejantanan , dimensi budaya kebangsaan dalaman kepelbagaian seperti pasaran, kepelbagaian produk dan industri dan dimensi tadbir urus seperti CSR kewujudan jawatankuasa, pakatan NGO, dan komitmen pengurusan atasan terhadap perubahan iklim langkah penyesuaian atau aktiviti telah dijalankan oleh syarikat-syarikat di negara-negara baru muncul dengan mendedahkan isu-isu perubahan iklim dalam laporan kemampanan mereka. Climate change is the major social issue that is of increasing concern to governments, the public and business especially for those industries considered as large emitters of greenhouse. The problem statement for this study is to examine the relationship of external dimension national culture such as power distance, uncertainty avoidance, individualism and masculinity, internal dimension national culture as such market diversification, product diversification and industry and governance dimension such as CSR committee existence,