Consumer Perceptions From Landed Property Owners In Malaysia Towards Their Intention To Purchase Photovoltaic (Pv) System

Persepsi pengguna memainkan peranan yang penting dalam penggunaan teknologi tenaga boleh diperbaharui. Kajian ini bertujuan untuk meninjau peranan penerimaan pengguna dan percubaan untuk memodelkan kesannya terhadap penggunaan photovoltaic (PV) panel. Malaysia mempunyai banyak pendedahan cahaya m...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Paramasivan, Lavinsaa
Format: Thesis
Language:English
Published: 2015
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/30933/1/Durgama_PM_final_Dec_2015.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Persepsi pengguna memainkan peranan yang penting dalam penggunaan teknologi tenaga boleh diperbaharui. Kajian ini bertujuan untuk meninjau peranan penerimaan pengguna dan percubaan untuk memodelkan kesannya terhadap penggunaan photovoltaic (PV) panel. Malaysia mempunyai banyak pendedahan cahaya matahari tetapi penjanaan tenaga solar masih terhad. Consumer perceptions play an important role in the adoption of renewable energy technologies. The current study aims to explore the role of consumer acceptance and attempts to model its effects on photovoltaic (PV) panel adoption. Malaysia has plenty of sunlight exposure still the generation of solar energy is limited.