Kesan ‘ Hint’ Terhadap Penyelesaian Masalah Genetik Mendel Berdasarkan Pengajaran Berbantukan Komputer (Cai) Pada Peringkat Prauniversiti
Pembelajaran konsep serta penyelesaian masalah masih merupakan fokus utama bagi pendidik sains. Aktivi ti penyelesaian masalah digunakan dengan meluas untuk menunjukkan bahawa penguasaan konsep telah berjaya diperoleh atau tidak. Dalarn Biologi, bidang genetik merupakan satu bidang yang arnat p...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
1998
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/31204/1/SHARIFAH_NORHAIDAH_IDROS.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Pembelajaran konsep serta penyelesaian masalah masih
merupakan fokus utama bagi pendidik sains. Aktivi ti
penyelesaian masalah digunakan dengan meluas untuk
menunjukkan bahawa penguasaan konsep telah berjaya diperoleh
atau tidak. Dalarn Biologi, bidang genetik merupakan satu
bidang yang arnat penting, namun kebanyakan pelajar terus
menganggapnya sebagai sukar untuk dipelajari dan masalahmasalah
genetik rumit untuk diselesaikan.
Concept learning and problem solving continues to be
the major focus of science educators. Problem solving
activities have been widely used to indicate whether the
concepts have been successfully acquired or otherwise. In
Biology, there is an increasing importance in the field of
genetics, but many students continue to perceive genetics as
being difficult and its problems quite perplexing. |
---|