Kesan ‘ Hint’ Terhadap Penyelesaian Masalah Genetik Mendel Berdasarkan Pengajaran Berbantukan Komputer (Cai) Pada Peringkat Prauniversiti
Pembelajaran konsep serta penyelesaian masalah masih merupakan fokus utama bagi pendidik sains. Aktivi ti penyelesaian masalah digunakan dengan meluas untuk menunjukkan bahawa penguasaan konsep telah berjaya diperoleh atau tidak. Dalarn Biologi, bidang genetik merupakan satu bidang yang arnat p...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
1998
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/31204/1/SHARIFAH_NORHAIDAH_IDROS.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my-usm-ep.31204 |
---|---|
record_format |
uketd_dc |
spelling |
my-usm-ep.312042017-03-13T02:57:28Z Kesan ‘ Hint’ Terhadap Penyelesaian Masalah Genetik Mendel Berdasarkan Pengajaran Berbantukan Komputer (Cai) Pada Peringkat Prauniversiti 1998-05 Idros, Sharifah Norhaidah H Social Sciences (General) Pembelajaran konsep serta penyelesaian masalah masih merupakan fokus utama bagi pendidik sains. Aktivi ti penyelesaian masalah digunakan dengan meluas untuk menunjukkan bahawa penguasaan konsep telah berjaya diperoleh atau tidak. Dalarn Biologi, bidang genetik merupakan satu bidang yang arnat penting, namun kebanyakan pelajar terus menganggapnya sebagai sukar untuk dipelajari dan masalahmasalah genetik rumit untuk diselesaikan. Concept learning and problem solving continues to be the major focus of science educators. Problem solving activities have been widely used to indicate whether the concepts have been successfully acquired or otherwise. In Biology, there is an increasing importance in the field of genetics, but many students continue to perceive genetics as being difficult and its problems quite perplexing. 1998-05 Thesis http://eprints.usm.my/31204/ http://eprints.usm.my/31204/1/SHARIFAH_NORHAIDAH_IDROS.pdf application/pdf en public masters Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian Ilmu Kemanusiaan |
institution |
Universiti Sains Malaysia |
collection |
USM Institutional Repository |
language |
English |
topic |
H Social Sciences (General) |
spellingShingle |
H Social Sciences (General) Idros, Sharifah Norhaidah Kesan ‘ Hint’ Terhadap Penyelesaian Masalah Genetik Mendel Berdasarkan Pengajaran Berbantukan Komputer (Cai) Pada Peringkat Prauniversiti |
description |
Pembelajaran konsep serta penyelesaian masalah masih
merupakan fokus utama bagi pendidik sains. Aktivi ti
penyelesaian masalah digunakan dengan meluas untuk
menunjukkan bahawa penguasaan konsep telah berjaya diperoleh
atau tidak. Dalarn Biologi, bidang genetik merupakan satu
bidang yang arnat penting, namun kebanyakan pelajar terus
menganggapnya sebagai sukar untuk dipelajari dan masalahmasalah
genetik rumit untuk diselesaikan.
Concept learning and problem solving continues to be
the major focus of science educators. Problem solving
activities have been widely used to indicate whether the
concepts have been successfully acquired or otherwise. In
Biology, there is an increasing importance in the field of
genetics, but many students continue to perceive genetics as
being difficult and its problems quite perplexing. |
format |
Thesis |
qualification_level |
Master's degree |
author |
Idros, Sharifah Norhaidah |
author_facet |
Idros, Sharifah Norhaidah |
author_sort |
Idros, Sharifah Norhaidah |
title |
Kesan ‘ Hint’ Terhadap Penyelesaian Masalah
Genetik Mendel Berdasarkan Pengajaran Berbantukan
Komputer (Cai) Pada Peringkat Prauniversiti
|
title_short |
Kesan ‘ Hint’ Terhadap Penyelesaian Masalah
Genetik Mendel Berdasarkan Pengajaran Berbantukan
Komputer (Cai) Pada Peringkat Prauniversiti
|
title_full |
Kesan ‘ Hint’ Terhadap Penyelesaian Masalah
Genetik Mendel Berdasarkan Pengajaran Berbantukan
Komputer (Cai) Pada Peringkat Prauniversiti
|
title_fullStr |
Kesan ‘ Hint’ Terhadap Penyelesaian Masalah
Genetik Mendel Berdasarkan Pengajaran Berbantukan
Komputer (Cai) Pada Peringkat Prauniversiti
|
title_full_unstemmed |
Kesan ‘ Hint’ Terhadap Penyelesaian Masalah
Genetik Mendel Berdasarkan Pengajaran Berbantukan
Komputer (Cai) Pada Peringkat Prauniversiti
|
title_sort |
kesan ‘ hint’ terhadap penyelesaian masalah
genetik mendel berdasarkan pengajaran berbantukan
komputer (cai) pada peringkat prauniversiti |
granting_institution |
Universiti Sains Malaysia |
granting_department |
Pusat Pengajian Ilmu Kemanusiaan |
publishDate |
1998 |
url |
http://eprints.usm.my/31204/1/SHARIFAH_NORHAIDAH_IDROS.pdf |
_version_ |
1747820402660343808 |