Kesan Persembahan Masalah Berbentuk Grafik Dan Animasi Bagi Pembelajaran Berasaskan Masalah Dalam Talian Kursus Lukisan Kejuruteraan
Tujuan kajian ini dilaksanakan adalah untuk mengkaji kesan kaedah PBM dalam talian berbantukan persembahan masalah berbentuk grafik (PBM-G) dan kaedah PBM dalam talian berbantukan persembahan masalah berbentuk animasi (PBM-A) terhadap pelajar politeknik bagi topik Pandangan Isometri. This stud...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2015
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/31278/1/ARIHASNIDA.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my-usm-ep.31278 |
---|---|
record_format |
uketd_dc |
spelling |
my-usm-ep.312782019-04-12T05:25:35Z Kesan Persembahan Masalah Berbentuk Grafik Dan Animasi Bagi Pembelajaran Berasaskan Masalah Dalam Talian Kursus Lukisan Kejuruteraan 2015-10 Ariffin, Arihasnida L7-991 Education (General) Tujuan kajian ini dilaksanakan adalah untuk mengkaji kesan kaedah PBM dalam talian berbantukan persembahan masalah berbentuk grafik (PBM-G) dan kaedah PBM dalam talian berbantukan persembahan masalah berbentuk animasi (PBM-A) terhadap pelajar politeknik bagi topik Pandangan Isometri. This study investigated the effect of Problem Based Learning Online on problem presentation using Graphic (PBL-G) and the effect of Problem Based Learning Online on problem presentation using animation (PBL-A) for the Isometric topic. 2015-10 Thesis http://eprints.usm.my/31278/ http://eprints.usm.my/31278/1/ARIHASNIDA.pdf application/pdf en public phd doctoral Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan |
institution |
Universiti Sains Malaysia |
collection |
USM Institutional Repository |
language |
English |
topic |
L7-991 Education (General) |
spellingShingle |
L7-991 Education (General) Ariffin, Arihasnida Kesan Persembahan Masalah Berbentuk Grafik Dan Animasi Bagi Pembelajaran Berasaskan Masalah Dalam Talian Kursus Lukisan Kejuruteraan |
description |
Tujuan kajian ini dilaksanakan adalah untuk mengkaji kesan kaedah PBM
dalam talian berbantukan persembahan masalah berbentuk grafik (PBM-G) dan
kaedah PBM dalam talian berbantukan persembahan masalah berbentuk animasi
(PBM-A) terhadap pelajar politeknik bagi topik Pandangan Isometri.
This study investigated the effect of Problem Based Learning Online on
problem presentation using Graphic (PBL-G) and the effect of Problem Based
Learning Online on problem presentation using animation (PBL-A) for the Isometric
topic. |
format |
Thesis |
qualification_name |
Doctor of Philosophy (PhD.) |
qualification_level |
Doctorate |
author |
Ariffin, Arihasnida |
author_facet |
Ariffin, Arihasnida |
author_sort |
Ariffin, Arihasnida |
title |
Kesan Persembahan Masalah
Berbentuk Grafik Dan Animasi Bagi
Pembelajaran Berasaskan Masalah
Dalam Talian Kursus Lukisan
Kejuruteraan |
title_short |
Kesan Persembahan Masalah
Berbentuk Grafik Dan Animasi Bagi
Pembelajaran Berasaskan Masalah
Dalam Talian Kursus Lukisan
Kejuruteraan |
title_full |
Kesan Persembahan Masalah
Berbentuk Grafik Dan Animasi Bagi
Pembelajaran Berasaskan Masalah
Dalam Talian Kursus Lukisan
Kejuruteraan |
title_fullStr |
Kesan Persembahan Masalah
Berbentuk Grafik Dan Animasi Bagi
Pembelajaran Berasaskan Masalah
Dalam Talian Kursus Lukisan
Kejuruteraan |
title_full_unstemmed |
Kesan Persembahan Masalah
Berbentuk Grafik Dan Animasi Bagi
Pembelajaran Berasaskan Masalah
Dalam Talian Kursus Lukisan
Kejuruteraan |
title_sort |
kesan persembahan masalah
berbentuk grafik dan animasi bagi
pembelajaran berasaskan masalah
dalam talian kursus lukisan
kejuruteraan |
granting_institution |
Universiti Sains Malaysia |
granting_department |
Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan |
publishDate |
2015 |
url |
http://eprints.usm.my/31278/1/ARIHASNIDA.pdf |
_version_ |
1747820406333505536 |