Kesan Pengajaran Dialogik Terhadap Kemahiran Menaakul Saintifik, Kemahiran Berhujah Dan Pencapaian Sains Dalam Kalangan Murid Sekolah Rendah

Ilmu yang bersandar kepada kekuatan daya fikir perlu ditanam dalam sistem pendidikan. Kriteria utama untuk mencapai status pendidikan bertaraf dunia adalah proses pengajaran dan pembelajaran yang menekankan penguasaan murid untuk menaakul. Knowledge based on the strength of thinking needs to...

全面介紹

Saved in:
書目詳細資料
主要作者: Che Amat, Fazliza
格式: Thesis
語言:English
出版: 2015
主題:
在線閱讀:http://eprints.usm.my/31391/1/FAZLIZA.pdf
標簽: 添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
實物特徵
總結:Ilmu yang bersandar kepada kekuatan daya fikir perlu ditanam dalam sistem pendidikan. Kriteria utama untuk mencapai status pendidikan bertaraf dunia adalah proses pengajaran dan pembelajaran yang menekankan penguasaan murid untuk menaakul. Knowledge based on the strength of thinking needs to be implemented in the education system. The key to achieving a world class education is teaching and learning processes that emphasize students’ mastery of reasoning. Therefore, teachers should be given exposure on teaching strategies that enhance the skills of evidence-based reasoning and argumentation during the construction of new knowledge.