Kesan Pengajaran Dialogik Terhadap Kemahiran Menaakul Saintifik, Kemahiran Berhujah Dan Pencapaian Sains Dalam Kalangan Murid Sekolah Rendah
Ilmu yang bersandar kepada kekuatan daya fikir perlu ditanam dalam sistem pendidikan. Kriteria utama untuk mencapai status pendidikan bertaraf dunia adalah proses pengajaran dan pembelajaran yang menekankan penguasaan murid untuk menaakul. Knowledge based on the strength of thinking needs to...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2015
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/31391/1/FAZLIZA.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my-usm-ep.31391 |
---|---|
record_format |
uketd_dc |
spelling |
my-usm-ep.313912019-04-12T05:25:41Z Kesan Pengajaran Dialogik Terhadap Kemahiran Menaakul Saintifik, Kemahiran Berhujah Dan Pencapaian Sains Dalam Kalangan Murid Sekolah Rendah 2015-08 Che Amat, Fazliza L7-991 Education (General) Ilmu yang bersandar kepada kekuatan daya fikir perlu ditanam dalam sistem pendidikan. Kriteria utama untuk mencapai status pendidikan bertaraf dunia adalah proses pengajaran dan pembelajaran yang menekankan penguasaan murid untuk menaakul. Knowledge based on the strength of thinking needs to be implemented in the education system. The key to achieving a world class education is teaching and learning processes that emphasize students’ mastery of reasoning. Therefore, teachers should be given exposure on teaching strategies that enhance the skills of evidence-based reasoning and argumentation during the construction of new knowledge. 2015-08 Thesis http://eprints.usm.my/31391/ http://eprints.usm.my/31391/1/FAZLIZA.pdf application/pdf en public phd doctoral Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan |
institution |
Universiti Sains Malaysia |
collection |
USM Institutional Repository |
language |
English |
topic |
L7-991 Education (General) |
spellingShingle |
L7-991 Education (General) Che Amat, Fazliza Kesan Pengajaran Dialogik Terhadap Kemahiran Menaakul Saintifik, Kemahiran Berhujah Dan Pencapaian Sains Dalam Kalangan Murid Sekolah Rendah |
description |
Ilmu yang bersandar kepada kekuatan daya fikir perlu ditanam dalam sistem
pendidikan. Kriteria utama untuk mencapai status pendidikan bertaraf dunia adalah
proses pengajaran dan pembelajaran yang menekankan penguasaan murid untuk
menaakul.
Knowledge based on the strength of thinking needs to be implemented in
the education system. The key to achieving a world class education is teaching and
learning processes that emphasize students’ mastery of reasoning. Therefore,
teachers should be given exposure on teaching strategies that enhance the skills of
evidence-based reasoning and argumentation during the construction of new
knowledge. |
format |
Thesis |
qualification_name |
Doctor of Philosophy (PhD.) |
qualification_level |
Doctorate |
author |
Che Amat, Fazliza |
author_facet |
Che Amat, Fazliza |
author_sort |
Che Amat, Fazliza |
title |
Kesan Pengajaran Dialogik Terhadap
Kemahiran Menaakul Saintifik, Kemahiran
Berhujah Dan Pencapaian Sains Dalam Kalangan
Murid Sekolah Rendah |
title_short |
Kesan Pengajaran Dialogik Terhadap
Kemahiran Menaakul Saintifik, Kemahiran
Berhujah Dan Pencapaian Sains Dalam Kalangan
Murid Sekolah Rendah |
title_full |
Kesan Pengajaran Dialogik Terhadap
Kemahiran Menaakul Saintifik, Kemahiran
Berhujah Dan Pencapaian Sains Dalam Kalangan
Murid Sekolah Rendah |
title_fullStr |
Kesan Pengajaran Dialogik Terhadap
Kemahiran Menaakul Saintifik, Kemahiran
Berhujah Dan Pencapaian Sains Dalam Kalangan
Murid Sekolah Rendah |
title_full_unstemmed |
Kesan Pengajaran Dialogik Terhadap
Kemahiran Menaakul Saintifik, Kemahiran
Berhujah Dan Pencapaian Sains Dalam Kalangan
Murid Sekolah Rendah |
title_sort |
kesan pengajaran dialogik terhadap
kemahiran menaakul saintifik, kemahiran
berhujah dan pencapaian sains dalam kalangan
murid sekolah rendah |
granting_institution |
Universiti Sains Malaysia |
granting_department |
Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan |
publishDate |
2015 |
url |
http://eprints.usm.my/31391/1/FAZLIZA.pdf |
_version_ |
1747820414868914176 |