Pembangunan Dan Keberkesanan Modul Perancahan Berstruktur Dalam Pembelajaran Berasaskan Projek Terhadap Pengetahuan Dan Kemahiran Bagi Projek Mesin Larik Pelajar Politeknik

Tujuan kajian adalah untuk membangun dan menilai keberkesanan modul perancahan berstruktur dalam pembelajaran berasaskan projek terhadap pengetahuan pengendalian mesin larik, kemahiran teknikal, kemahiran menyelesaikan masalah dan kemahiran mengorganisasi kerja bagi projek mesin larik pelajar pol...

全面介绍

Saved in:
书目详细资料
主要作者: Rubani, Siti Nur Kamariah
格式: Thesis
语言:English
出版: 2016
主题:
在线阅读:http://eprints.usm.my/31547/1/SITI_NUR_KAMARIAH_BINTI_RUBANI_24.pdf
标签: 添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
实物特征
总结:Tujuan kajian adalah untuk membangun dan menilai keberkesanan modul perancahan berstruktur dalam pembelajaran berasaskan projek terhadap pengetahuan pengendalian mesin larik, kemahiran teknikal, kemahiran menyelesaikan masalah dan kemahiran mengorganisasi kerja bagi projek mesin larik pelajar politeknik. Reka bentuk kajian adalah gabungan kaedah kualitatif dan kaedah kuantitatif. Kaedah kualitatif digunakan untuk pembangunan modul perancahan berstruktur dalam pembelajaran berasaskan projek manakala kaedah kuantitatif digunakan untuk menilai keberkesanan modul perancahan berstruktur dalam pembelajaran berasaskan projek. Proses pembangunan modul perancahan berstruktur dalam pembelajaran berasaskan projek adalah menggunakan model ADDIE. Pembangunan modul perancahan berstruktur dalam pembelajaran berasaskan projek adalah berdasarkan kepada perancahan berstruktur oleh Vygotsky (1978) dan kaedah pembelajaran berasaskan projek oleh Buck Institute for Education (2013). The purpose of this study is to develop and evaluate the effectiveness of structured scaffolding in project based learning module towards knowledge of handling lathe machine, technical skills, problem solving skill and organizing work skill for polytechnic students’ lathe machine project. The design of the study is a combination of qualitative and quantitative method. Qualitative method is used for the development of structured scaffolding in this project based learning module. Meanwhile, quantitative method is used to evaluate the effectiveness of structured scaffolding in project based learning module. The process of developing structured scaffolding of this particular project based learning module is by using ADDIE model. The development of structured scaffolding in project based learning module is constructed consistent with structured scaffolding by Vygotsky (1978). Whereas project based learning method is by Buck Institute for Education (2013).