Penggunaan Pemodelan Persamaan Berstruktur Untuk Meramal Tingkah Laku Aktiviti Fizikal Dalam Kalangan Guru Sekolah Rendah Di Perak

Melakukan aktiviti fizikal yang berterusan dapat menghalang kebanyakan penyakit kronik sebagai akibat gaya hidup sedentari pada masa kini. Jumlah rakyat Malaysia yang melakukan aktiviti fizikal secara teratur masih rendah. Kajian sebelum ini menunjukkan bahawa 55.4 peratus daripada guru sekolah r...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Md Yusof, Fauziah Hanim
Format: Thesis
Language:English
Published: 2016
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/31581/1/Fauziah_Hanim_PhD_2016.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my-usm-ep.31581
record_format uketd_dc
spelling my-usm-ep.315812019-04-12T05:25:14Z Penggunaan Pemodelan Persamaan Berstruktur Untuk Meramal Tingkah Laku Aktiviti Fizikal Dalam Kalangan Guru Sekolah Rendah Di Perak 2016-09 Md Yusof, Fauziah Hanim L7-991 Education (General) Melakukan aktiviti fizikal yang berterusan dapat menghalang kebanyakan penyakit kronik sebagai akibat gaya hidup sedentari pada masa kini. Jumlah rakyat Malaysia yang melakukan aktiviti fizikal secara teratur masih rendah. Kajian sebelum ini menunjukkan bahawa 55.4 peratus daripada guru sekolah rendah di Perak didapati mengalami masalah kegemukan dan obes. Doing regular physical activity can prevent many chronic diseases as a result of a sedentary lifestyle nowadays. The number of Malaysians who do regular physical activity is still low. Previous study showed that 55.4 percent of primary school teachers in Perak were found to be overweight and obese. 2016-09 Thesis http://eprints.usm.my/31581/ http://eprints.usm.my/31581/1/Fauziah_Hanim_PhD_2016.pdf application/pdf en public phd doctoral Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan
institution Universiti Sains Malaysia
collection USM Institutional Repository
language English
topic L7-991 Education (General)
spellingShingle L7-991 Education (General)
Md Yusof, Fauziah Hanim
Penggunaan Pemodelan Persamaan Berstruktur Untuk Meramal Tingkah Laku Aktiviti Fizikal Dalam Kalangan Guru Sekolah Rendah Di Perak
description Melakukan aktiviti fizikal yang berterusan dapat menghalang kebanyakan penyakit kronik sebagai akibat gaya hidup sedentari pada masa kini. Jumlah rakyat Malaysia yang melakukan aktiviti fizikal secara teratur masih rendah. Kajian sebelum ini menunjukkan bahawa 55.4 peratus daripada guru sekolah rendah di Perak didapati mengalami masalah kegemukan dan obes. Doing regular physical activity can prevent many chronic diseases as a result of a sedentary lifestyle nowadays. The number of Malaysians who do regular physical activity is still low. Previous study showed that 55.4 percent of primary school teachers in Perak were found to be overweight and obese.
format Thesis
qualification_name Doctor of Philosophy (PhD.)
qualification_level Doctorate
author Md Yusof, Fauziah Hanim
author_facet Md Yusof, Fauziah Hanim
author_sort Md Yusof, Fauziah Hanim
title Penggunaan Pemodelan Persamaan Berstruktur Untuk Meramal Tingkah Laku Aktiviti Fizikal Dalam Kalangan Guru Sekolah Rendah Di Perak
title_short Penggunaan Pemodelan Persamaan Berstruktur Untuk Meramal Tingkah Laku Aktiviti Fizikal Dalam Kalangan Guru Sekolah Rendah Di Perak
title_full Penggunaan Pemodelan Persamaan Berstruktur Untuk Meramal Tingkah Laku Aktiviti Fizikal Dalam Kalangan Guru Sekolah Rendah Di Perak
title_fullStr Penggunaan Pemodelan Persamaan Berstruktur Untuk Meramal Tingkah Laku Aktiviti Fizikal Dalam Kalangan Guru Sekolah Rendah Di Perak
title_full_unstemmed Penggunaan Pemodelan Persamaan Berstruktur Untuk Meramal Tingkah Laku Aktiviti Fizikal Dalam Kalangan Guru Sekolah Rendah Di Perak
title_sort penggunaan pemodelan persamaan berstruktur untuk meramal tingkah laku aktiviti fizikal dalam kalangan guru sekolah rendah di perak
granting_institution Universiti Sains Malaysia
granting_department Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan
publishDate 2016
url http://eprints.usm.my/31581/1/Fauziah_Hanim_PhD_2016.pdf
_version_ 1747820455778058240