A Case Study Of Using Communicative Language Games For Ums Esl Undergraduate Students In Developing Participation In Speaking Skills.

Kajian ini bertujuan untuk memahami bagaimana permainan bahasa mempengaruhi pembelajaran lisan Bahasa Inggeris dari segi penyertaan dan motivasi melalui suasana pembelajaran konteks-sedar. Permainan membantu pelajar-pelajar untuk melibatkan diri dalam pembelajaran berdasarkan teori motivasi, melibat...

全面介紹

Saved in:
書目詳細資料
主要作者: Hamzah, Nurul Nazira
格式: Thesis
語言:English
出版: 2015
主題:
在線閱讀:http://eprints.usm.my/31983/1/Nurul_Nazira_Bt_Hamzah.pdf
標簽: 添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
實物特徵
總結:Kajian ini bertujuan untuk memahami bagaimana permainan bahasa mempengaruhi pembelajaran lisan Bahasa Inggeris dari segi penyertaan dan motivasi melalui suasana pembelajaran konteks-sedar. Permainan membantu pelajar-pelajar untuk melibatkan diri dalam pembelajaran berdasarkan teori motivasi, melibatkan pelbagai strategi pendidikan, termasuk pembelajaran berasaskan Permainan, pembelajaran Kolaboratif dan pembelajaran konteks-sedar. Satu kajian kualitatif yang menggunakan kaedah kajian kes telah digunakan. Kumpulan berjumlah 29 orang pelajar mengambil bahagian dalam permainan aktiviti pembelajaran. This study aims to understand how language games influence oral English learning in terms of participation and motivation through a context-aware learning environment. Game helps students to engage in learning activities based on motivation theory, involving various educational strategies, including game-based learning, collaborative learning, and context-aware learning. A qualitative research using case study method was adopted. A group of 29 students participated in the game learning activities.