The Effectiveness Of Focus On Form Instruction On The Production Of English Definite And Indefinite Articles In Writing Among Iranian Efl Learners

Konteks pengajaran bahasa komunikatif semasa di Iran telah menyebabkan kurangnya penggunaan tatabahasa atau nahu yang betul dalam kalangan pelajar EFL di Iran. Di samping itu, satu daripada ciri tatabahasa yang bermasalah dalam kalangan pelajar ini adalah penghasilan artikel yang pasti dan tidak pas...

全面介绍

Saved in:
书目详细资料
主要作者: Soltaninejad, Soroor
格式: Thesis
语言:English
出版: 2015
主题:
在线阅读:http://eprints.usm.my/32320/1/SOROOR_SOLTANINEJAD.pdf
标签: 添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
实物特征
总结:Konteks pengajaran bahasa komunikatif semasa di Iran telah menyebabkan kurangnya penggunaan tatabahasa atau nahu yang betul dalam kalangan pelajar EFL di Iran. Di samping itu, satu daripada ciri tatabahasa yang bermasalah dalam kalangan pelajar ini adalah penghasilan artikel yang pasti dan tidak pasti. Kajian ini bermatlamat menelusuri kesan dan ketahanan tumpuan terhadap arahan bentuk dalam penghasilan artikel yang pasti dan tidak pasti dalam bentuk tulisan, dalam kalangan pelajar EFL di sebuah sekolah bahasa swastadi Iran. Kajian kaedah bercampur dijalankan, dan seramai 34 orang pelajar EFL peringkat pertengahan di dua buah kelas di Sekolah Bahasa Swasta Safir ikut seerta dalam kajian ini. Tiga ujian dijalankan, iaitu praujian, pasca ujian dan pasca ujian tertunda. Data daripada ujian penentuan tatabahasa dan tulisan bebas, yang memberi tumpuan terhadap penghasilan artikel yang pasti dan tidak pasti dalam bentuk tulisan dianalisis untuk menentukan keberkesanan arahan FonF. Soal selidik soalan-terbuka dikumpul dan dianalisis bagi menentukan pengalaman para peserta terhadap arahan FonF. Konteks pengajaran bahasa komunikatif semasa di Iran telah menyebabkan kurangnya penggunaan tatabahasa atau nahu yang betul dalam kalangan pelajar EFL di Iran. Di samping itu, satu daripada ciri tatabahasa yang bermasalah dalam kalangan pelajar ini adalah penghasilan artikel yang pasti dan tidak pasti. Kajian ini bermatlamat menelusuri kesan dan ketahanan tumpuan terhadap arahan bentuk dalam penghasilan artikel yang pasti dan tidak pasti dalam bentuk tulisan, dalam kalangan pelajar EFL di sebuah sekolah bahasa swastadi Iran. Kajian kaedah bercampur dijalankan, dan seramai 34 orang pelajar EFL peringkat pertengahan di dua buah kelas di Sekolah Bahasa Swasta Safir ikut seerta dalam kajian ini. Tiga ujian dijalankan, iaitu praujian, pasca ujian dan pasca ujian tertunda. Data daripada ujian penentuan tatabahasa dan tulisan bebas, yang memberi tumpuan terhadap penghasilan artikel yang pasti dan tidak pasti dalam bentuk tulisan dianalisis untuk menentukan keberkesanan arahan FonF. Soal selidik soalan-terbuka dikumpul dan dianalisis bagi menentukan pengalaman para peserta terhadap arahan FonF.